La Plataforma per la Llengua organitza el 20 d'octubre una jornada d'acollida als estudiants Erasmus que venen a Catalunya

Els estudiants que venen a Catalunya amb els programes Erasmus tindran enguany una bona rebuda. Per tercer any consecutiu, la Plataforma per la Llengua organitza una festa d'acollida per tal que aquests estudiants que venen de fora coneguin la realitat social, cultural i lingüística del país que els acollirà durant uns mesos. Serà una jornada completa que es celebrarà el pròxim 20 d'octubre durant tot el dia als jardins del Palau de Pedralbes, a la Diagonal, i que inclourà activitats culturals i gastronòmiques, concerts i actuacions de diversos grups folklòrics.

La jornada comptarà amb la participació dels grups Skafam, Burman Flash i Pirat's Sound Sistema, amb una obra de teatre i amb les actuacions dels Diables de Sants i de les colles castelleres Arreplegats i Ganàpies, entre d'altres activitats.

A més, durant tot el dia es projectarà en el recinte un vídeo d'acollida que explicarà diversos aspectes sobre la realitat social catalana, sobre el folklore tradicional i sobre el català a la universitat. També hi haurà diverses parades de les entitats que donen suport a l'acte i de diferents organitzacions cíviques i culturals, a més de barres amb menjar i beguda.

Durant el matí, també hi haurà altres activitats: una visita guiada al Museu d'Història de Catalunya i una ruta gastronòmica pel Casc Antic de Barcelona. L'objectiu és, d'una banda, donar els estudiants nouvinguts l'oportunitat de començar a conèixer la cultura catalana, tot oferint-los informació útil per integrar-se a la nostra societat. De l'altra, també es vol reclamar a les institucions i a la societat catalana en general més implicació en l'acollida dels nouvinguts.

PROGRAMA D'ACTES
  • Dia: 20 d'octubre de 2005
  • Lloc: Jardins del Palau de Pedralbes (Avinguda Diagonal)
  • Horaris:
  • 11.00h "Tour Gourmet".
  • 13.00h Visita guiada al Museu d'Història de Catalunya.
  • 17.00h Obertura.
  • 17.30h Música folk i taller de danses: Sans&Fot.
  • 18.30h Teatre: "My Barcelona".
  • 19.00h Castells: Arreplegats i Ganàpies.
  • 20.00h Música tradicional, folk elèctric: Safranòria.
  • 21.00h Espectacle de dracs i diables: Diables de Sants.
  • 21.30h Música fusió electrònica: Skafam.
  • 23.00h Música pop: Pirat's Sound Sistema i Burman Flash.
Si voleu més informació sobre la festa, podeu clicar sobre aquest enllaç

• Google+