Notícies ← Altres notícies

El Futbol Club Barcelona es compromet a comprar productes etiquetats en català

En el marc dels actes de commemoració de la Diada Nacional de Catalunya, el Futbol Club Barcelona ha anunciat la seva adhesió a la campanya "A Taula, en català", que promouen la Plataforma per la Llengua i l'Associació en Defensa de l'Etiquetatge en Català (ADEC), i amb la qual s'ha compromès a establir el criteri de l'etiquetatge en català per a les compres que faci l'entitat de productes comercials, començant per les begudes refrescants, cerveses, vins i caves i llet.

La moció que ara ha signat el Barça equival a l'adopció del compromís de comprar productes etiquetats en català (començant per les begudes comentades anteriorment) tant per al consum intern com per als actes institucionals.

Per bé que en algunes concessions actuals no s'inclou aquesta condició, a partir d'ara en les concessions noves que signi o en les renovacions dels vigents amb les empreses proveïdores de productes de l'entitat esportiva, inclouran una clàusula que establirà que els productes siguin etiquetats almenys en català. Amb aquestes mesures, la Junta Directiva del Futbol Club Barcelona mostra la seva voluntat de respectar l'entorn cultural i lingüístic dels socis i col·laboradors de l'entitat i contribuir a la normalització de la llengua pròpia del país.

En aquest sentit, el membre de la Junta Directiva Josep Cubells, amb qui la Plataforma per la Llengua i l'ADEC s'havien reunit el passat mes d'abril per parlar de la campanya "A Taula, en Català", ha destacat que l'adhesió implica una continuïtat amb la línia que des de fa temps impulsa el Club per la discriminació positiva vers els productes etiquetats en català, amb l'objectiu d'oferir un millor servei i més proper als socis i usuaris de les instal·lacions del Club.

La campanya, engegada per la Plataforma per la llengua i l'ADEC, està dirigida als grans consumidors, tant entitats públiques (ajuntaments, consells comarcals, diputacions, ...) com entitats privades del país, amb l'objectiu que a través del seu compromís s'aconsegueixin trencar certes inèrcies empresarials adverses a la plena normalització del català.

Actualment la campanya compta amb l'adhesió de 198 ajuntaments del Principat, 3 universitats públiques catalanes, la Mesa del Parlament de Catalunya, 5 partits polítics i 25 entitats privades catalanes. Si voleu tenir més informació sobre la campanya, cliqueu al següent enllaç.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin