Dos mesos molt intensos

Els dos primers mesos de l'any han estat força intensos a la territorial del Maresme seguint la tendència de l'últim any. Hem fet el primer acte de la secció local de Mataró, capital de la comarca, on vam presentar el documental "Spain's secret conflict", del periodista anglès Gary Gibson, que analitza els origens del conflicte entre Catalunya i Espanya entrevistant a diferents personalitats catalanes i espanyoles.

Hem presentat els llibres Todos los catalanes son una mierda (on l'activista Xavier Polo ens explica les seves memòries), Independència o mort de la llengua (de Jordi Solé i Camardons, que fa una anàlisi de la realitat catalana actual i ens mostra el procés de substitució lingüística que s'està produint en connivència amb la classe política) i Moon River (la darrera novel·la de Vicenç Villatoro que, amb una seductora narració ajustada a una trobada casual, fa que accedim a una emotiva història sobre l'entrega i l'amor per conjurar la mort).

També hem ofert les conferències "No canviem de llengua. Si vas al jutjat no canviïs de llengua", on  l'Associació de Juristes en Defensa de la Llengua Pròpia expliquen la seva campanya de sensibilització a favor de l'ús del català davant l'administració de justícia de Catalunya, i "Un món de llengües", amb la lingüista Carme Junyent, que fa una aportació decisiva a la presa de consciència de la diversitat lingüística a casa nostra.