Ryanair es compromet a emprar el català en la megafonia dels vols de l’aeroport de Barcelona

En una carta a la Plataforma per la Llengua en què li constata els dèficits en l'ús del català, la companyia es disculpa i es compromet a utilitzar el català. El 21,6% de les companyies empra el català en la megafonia gravada, segons un estudi de l'organització que també constata una dràstica disminució en l'ús del català en la megafonia de Ryanair. Veieu l'estudi a: www.plataforma-llengua.cat/estudis/interior/88. Ryanair, a més, ha signat un conveni sobre l'ús de la llengua catalana, en què es compromet a informar, almenys, en català als passatgers dels vols amb origen i destinació als aeroports de Girona i Reus

La companyia aèria Ryanair ha respost a una carta enviada per la Plataforma per la Llengua, arran dels dèficits en l'ús del català d'aquesta companyia detectats en l'Informe El català i les companyies aèries: megafonia dels vols i llocs webs, elaborat per l'entitat i presentat al desembre de 2011.

En aquesta comunicació el director executiu de la companyia irlandesa de baix cost es disculpa per les mancances detectades i referma el seu compromís a emprar el català en les informacions megafòniques dels vols amb origen o destinació als aeroports catalans.

Així mateix, la companyia irlandesa afegeix que ha revisat el protocol de les informacions megafòniques donades als passatgers en els avions que tinguin com a origen o destinació l'Aeroport de Barcelona i a partir d'ara aquestes informacions es donaran primer en anglès, després en català i finalment en castellà.

La Plataforma per la Llengua valora molt positivament aquests compromisos de la companyia irlandesa i en farà seguiment per tal d'avaluar-ne el grau d'acompliment. Per altra banda, l'entitat espera que altres companyies aèries que actuen dins l'àmbit territorial de les terres de parla catalana es comprometin a emprar el català de manera normalitzada.

• Google+