Notícies ← Altres notícies

La Plataforma per la Llengua llança un web per potenciar el joc i la joguina en català, que suposa només un 6% del sector

El web www.jocsijoguines.cat vol facilitar la compra d'aquests productes i conscienciar a fabricants, botiguers i compradors de la utilitat d'incorporar la llengua catalana. L'ONG del català ha avaluat que només 700 dels jocs i les joguines que es venen actualment al mercat, un 6% del total, incorporen la llengua catalana. Només 80 fabricants de joguines utilitzen el català en els seus productes. Entre els que no respecten el consumidor catalanoparlant hi ha marques tant conegudes com Imaginarium, Playmobil, Barbie, Borras o Famosa.

La Plataforma per la Llengua llança avui un nou projecte per potenciar i promocionar la joguina en català. Es tracta del primer web que aplega tots els jocs i joguines que hi ha al mercat que incorporen en català: www.jocsijoguines.cat.

Aquest projecte neix quan des de l'ONG del català es detecta la mancança d'una eina que reculli en un espai únic tots els jocs i joguines que inclouen el català. Per això, la Plataforma per la Llengua ha volgut posar en marxa aquest web com un servei que faciliti la localització i adquisició d'aquests productes a infants, pares, educadors i botiguers. Alhora, el web també vol conscienciar tots aquests fabricants que encara no utilitzen el català en els seus productes. El web inclou, d'una banda, un llistat de joguines ordenades per tipologia i per edats i, de l'altra, el llistat d'empreses i fabricants que s'han detectat que inclouen la llengua catalana en els seus productes, també agrupats per poblacions i comarques. El llistat d'establiments que es comprometin a tenir i a exposar en condicions joguines que parlin en català s'afegiran també posteriorment al web. De la mateixa manera, el web inclou un apartat de participació per tal que els ciutadans ajudin a completar i ampliar el web amb nous productes o fabricants. Les aportacions que ens arribin s'aniran recollint.

En total, la web inclou unes 700 joguines que incorporen el català, totes les que s'han trobat, que suposen un 6% de l'oferta total existent al mercat, i també uns 80 fabricants del sector que fan servir la llengua catalana en els seus productes, tant de l'àmbit lingüístic com estatals o internacionals. I és que el web també vol denunciar que hi ha encara molts fabricants que no inclouen la llengua catalana en les joguines. Entre aquestes grans marques n'hi ha de molt conegudes, com ara Imaginarium, Playmobil, Barbie, Borras, Famosa, Lego, Fisher Price, Giochi Preziosi, Nenuco, hasbro, MB, etc.

El projecte del web s'ha pogut realitzar gràcies al micromecenatge i ha estat possible gràcies al suport i les aportacions econòmiques de 110 mecenes i a la col·laboració desinteressada de l'il·lustrador Valentí Gubianas.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin