La Plataforma per la Llengua i una vintena d'associacions promouen per Sant Jordi el català com a llengua comuna i punt de trobada

Sota el lema 'En català, trenquem murs i obrim fronteres', la Plataforma per la Llengua i una vintena d'associacions de persones immigrades organitzaran el pròxim 23 d'abril a la plaça Catalunya de Barcelona una gran acció destinada a promoure la llengua catalana com a eina per potenciar la cohesió social i com a punt de trobada. Els actes començaran a partir de les deu del matí, s'allargaran durant tota la tarda i inclouran diverses activitats, com ara actuacions musicals, exhibicions esportives i una mostra d'entitats, entre d'altres.

L'acte l'organitzen conjuntament la Plataforma per la Llengua i divuit organitzacions formades per persones immigrades.

El llistat d'entitats organitzadores és el següent: l'Associació d'Amics del Poble Marroquí (Itran), l'Associació Catalana de Residents Senegalesos, l'Associació Cultural Marfilenya- Kavocheva, l'Associació de Dones Amazigues de Catalunya, l'Associació de Treballadors Immigrants i Marroquins de Catalunya, l'Associació de Treballadors Pakistanesos, l'Asociación de Mujeres Chinas de Catalunya, l'Asociación de Mujeres Ecuato-guineanas E'Waiso Ipola, l'Asociación de Inmigrantes ecuatorianos en Catalunya para la Solidaridad y la Cooperación (Llactacarú), el Casal Argentí de Barcelona, el Centro Boliviano-Catalán, el Centre Cultural Camí de la Pau, Cornellà Sense Fronteres, membre de Agraw Amazic N Katalunya, la Comunitat Palestina de Catalunya, la FASAMCAT (Federació d'Organitzacions Americanes de Catalunya), El Mirador dels Immigrants, l'Associació de Dones Amazigues Tamettut i Veu Pròpia. Totes les accions estan patrocinades per institucions com la Secretaria d'Immigració i la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat, la regidoria de Dona i Drets Civils de l'Ajuntament de Barcelona i l'Associació Catalana de Municipis i Comarques i també per empreses i entitats privades com Cooperativa ABACUS, Grup Enciclopèdia Catalana i Publicacions de l'Abadia de Montserrat. També hi col·laboren mitjans de comunicació com TV3, Catalunya Ràdio, El Punt, El Temps, El Triangle i Vilaweb.

Els actes començaran a partir de les deu del matí i duraran fins aproximadament les set de la tarda. Durant tota la jornada, es succeiran actuacions de caire molt divers. El català serà el fil conductor de l'acte, i per tant tots els grups interpretaran alguna peça en català del seu repertori habitual.

Alguns dels espectacles que es podran veure seran, per exemple, l'actuació de les corals infantils de l'Orquestra de Cámara Iberoamericana, Tessel·la i Xerinol·la; una exhibició d'una diablada boliviana actuant conjuntament amb un grup de diables; una lectura dramatitzada de Martin Fierro; grups de dansa i de percussió; o la intervenció del cantant de flamenc Miguel Poveda, entre d'altres. A més, durant el transcurs de l'acte es construirà un mur que simbolitzarà tots els murs del món i les barreres reals i simbòliques de les nostres societats. Un mur que denuncia les discriminacions, les injustícies i les desigualtats i que, en acabar l'acte, s'enderrocarà. D'altra banda, les entitats organitzadores muntaran diverses parades informatives al voltant de l'escenari.

Aquests no són els únics actes que organitza la Plataforma per la LLengua. A Sabadell, la Plataforma per la Llengua Vallès organitzarà dissabte vinent dia 22 d'abril a partir de les 8 del vespre l'acte 'Rapsòdia i concerts per la llengua', que comptarà amb la participació dels grups De Heidelberg, Acadèmia dels Desconfiats, Van de Vinatxo i Kabul Babà. Els actes es prolongaran fins el 24 d'abril, en què es realitzarà, a partir de 2/4 de 8 del vespre, una presentació del llibre 'Èric i l'Exèrcit del Fènix'. Finalment, el 13 de maig es celebrarà també la I Gimcana per la llengua.

• Google+