126.000 alumnes d'infantil i primària del País Valencià no poden estudiar en català tot i haver-ho sol·licitat, segons l'InformeCAT

Aquesta és una de les dades que es troben en l'InformeCAT 2013, elaborat per la Plataforma per la Llengua, en el qual es recull l'estat del català en 50 dades.

La voluntat de la ciutadania de rebre classes en catala? al Pai?s Valencia? no es correspon amb l'oferta existent. Al curs 2011-12 la demanda d'una li?nea de catala? a infantil era del 61% pero? l'oferta nome?s cobria el 33%, fet que comporta? que prop de la meitat d'alumnes es quedessin sense poder estudiar en catala?. Les xifres del curs 2012- 2013 so?n similars. Aixi?, a infantil i a prima?ria hi ha 126.000 alumnes que voldrien aprendre catala? i no poden. Un percentatge que augmenta a secunda?ria, on el 65% dels instituts exclou la possibilitat d'escollir el programa d'ensenyament en valencia?.

Avui la consellera Irene Rigau ha donat a conèixer que, fins el 30 de gener, només 17 famílies han demanat aquest curs 2012-2103 que el castellà sigui la llengua vehicular de l'ensenyament dels seus fills a Catalunya, enfront dels 106 que ho havien fet el curs anterior.

Documents relacionats