Notícies ← Altres notícies

El catàleg d'IKEA ja és en català

El consumidor català ja pot disposar a les botigues d'IKEA del catàleg en llengua catalana. És el primer cop que l'empresa sueca l'edita, en forma impresa, en català. IKEA, arran de les moltes demandes, entenent la realitat social del consumidor català i a partir del conveni signat enguany amb el Govern català, està emprenent un procés de normalització lingüística. Així ho ha comunicat en una reunió mantinguda amb la Plataforma per la Llengua.

 

A partir del 2005, l'empresa IKEA ha dissenyat un pla de normalització lingüística que va implantant de manera progressiva. De moment, IKEA es compromet a acomplir íntegrament la Llei de política lingüística. Això implica, entre d'altres coses, la realització de tots els catàlegs i fulletons en català i la retolació, inclosa la informació de tots els productes de la botiga, en la nostra llengua.

Tot i que enguany encara no ha distribuït a les bústies catalanes el catàleg en català, sí que es compromet a facilitar aquesta versió a tots els consumidors que la demanin, i es planteja, per l'any vinent, distribuir-lo en la nostra llengua o, si més no, procurar trobar la fòrmula per tal que no hi hagi cap greuge comparatiu entre la distribució del catàleg en castellà i en català.

IKEA no va preveure un ús normalitzat del català en el moment de la seva implantació en el nostre país ni en l'obertura de la segona botiga a l'Hospitalet de Llobregat, i per tant ara, segons comunica l'empresa, amb la voluntat de rectificar aquest dèficits, li cal un període de temps, atesos els canvis informàtics i de funcionament que cal fer en el sistema i en la base de dades per arranjar aquestes mancances. La Plataforma per la Llengua ha demanat a IKEA que més enllà de la legislació actual, la llengua catalana també sigui plenament present en l'etiquetatge i embalatge dels productes IKEA, en les instruccions de muntatge de mobles i en el web (ara mateix el català només és present en les informacions referides a les botigues de Badalona i l'Hospitalet de Llobregat), a fi d'equiparar el tracte vers al client català a la resta de clients de comunitats lingüístiques comparables on actua IKEA. L'empresa sueca ha expressat que valorarà aquests punts en el procés de normalització que està duent a terme.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin