Notícies ← Altres notícies

El #repteCocacola arriba a la seu de la multinacional nord-americana

La Plataforma per la Llengua ha enviat a les seus de la multinacional nord-americana a Madrid i a Atlanta una carta del president de l’ONG, Òscar Escuder, reclamant a Coca-cola que incorpori el català en els seus productes. La carta va acompanyada d’un vídeo resum de l’acte del #repteCocacola del 31 de maig i un informe sobre les polítiques d’etiquetatge en català de la multinacional. Pots veure el vídeo de l’acció aquí.

A la carta, el president de La Plataforma per la Llengua, Óscar Escuder, remarca que: “Volem recordar-li (a Coca-cola) que el català no és una llengua minoritària: actualment compta amb més de 10 milions de parlants i és la catorzena llengua més parlada de la Unió Europea, amb un nombre superior de parlants que el danès, el finès o l’eslovac i similar al suec, el grec o l’hongarès. A més, gaudeix d’una presència important en l’àmbit literari, periodístic i en les noves tecnologies de la informació. Actualment, la major part dels consumidors dels territoris de parla catalana (Catalunya, Illes Balears i Comunitat Valenciana) valoren positivament l’ús del català en l’etiquetatge dels productes i serveis de les empreses, com demostra l’acció del passat 31 de maig, que va ser possible gràcies a una àmplia participació ciutadana. La tendència actual de les grans empreses és incloure’l cada vegada més en els seus productes i serveis. En aquest sentit, l’ús del català al mercat català representa un recurs necessari, una inversió i un benefici per l’empresa i per la comunitat.”

Juntament amb la carta i el vídeo se’ls ha enviat una còpia de l’informe sobre l’etiquetatge en català de les grans marques i una carta del president de l’ONG del català, Óscar Escuder, reclamant a Coca-cola que faci cas del reclam social que es va manifestar amb el #repteCocacola perquè etiqueti en català. A Madrid s’envia a la presidenta executiva de Coca-Cola Iberian Partners (l’embotelladora espanyola, portuguesa i andorrana), Sol Daurella, i a Atlanta al CEO de The Coca-cola Company, Muhtar Kent.

La Plataforma per la Llengua denuncia que grans empreses com Coca-Cola vulneren expressament la llei que garanteix el dret de rebre l’etiquetatge en català. Per denunciar això i també la responsabilitat de l’administració en aquesta qüestió, va convocar a la ciutadania el  31 de maig a la Plaça de Catalunya de Barcelona per crear un gran mosaic amb llaunes buides de Coca-cola on s’hi podia llegir la reivindicació “ETIQUETEU EN CATALÀ!”. Un acte que va ser tot un èxit de participació.

A més, la Plataforma per la Llengua ha posat en marxa un web a través del qual els ciutadans han pogut enviar una carta personalitzada als dirigents de Coca-cola amb la demanda que l’empresa incorpori el català en els seus productes. Hi han participat 4.000 persones, que han enviat la seva petició.

El #repteCocacola va reunir 40.000 llaunes de Coca-cola, 20.000 més que l’objectiu que l’entitat s’havia marcat. En l’acció hi van participar milers de persones que van portar  la seva llauna per fer un  mosaic.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin