Alcampo confirma a la Plataforma per la Llengua que incorporarà el català al web corporatiu abans de finals d’any

La Plataforma per la Llengua i WICACC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics) van enviar comunicacions demanant a dos dels principals grups distribuïdors amb presència als territoris de parla catalana, com DIA i Alcampo, que incorporin el català en el web corporatiu i en altres serveis electrònics.

Des de l'empresa francesa Alcampo, el director de comerç electrònic de la divisió espanyola, ha respost a les demandes de les entitats, que tenen previst incorporar una versió en llengua catalana al nou web corporatiu, que estarà disponible abans de finals d'any. Així mateix, el directiu d'Alcampo afegeix que ja disposen d'una versió en català del servei d'online d'alimentació.

Des de DIA, l'altre empresa interpel·lada, també es van posar en contacte amb la Plataforma per la Llengua. Tot i que van confirmar que no tenen previst incorporar cap més versió lingüística al web corporatiu, només el tenen en castellà i anglès, en canvi, sí que van afirmar que tenen previst utilitzar la llengua catalana en les plataformes de venta en línia, que properament implementaran.

La Plataforma per la Llengua valora positivament el compromís d'Alcampo i DIA d'oferir més serveis en català en l'àmbit de les noves tecnologies. Però, recorda que aquestes empreses encara no etiqueten els seus productes de marca blanca, almenys, en llengua catalana, com ja fan la majoria de grups distribuïdors amb presència significativa a Catalunya. En aquest sentit, l'ONG del català els exhorta a etiquetar també en català i a respectar els drets lingüístics dels consumidors reconeguts en la legislació vigent.