COMUNICAT DE LA PLATAFORMA PER LA LLENGUA: Presentació de l'estudi "El català als telèfons mòbils a partir dels usuaris"

La Plataforma per la Llengua denuncia el greuge que pateixen els clients de llengua catalana en el sector de la telefonia mòbil, tant pel que fa a les operadores com en bona part dels aparells de telèfon mòbil. Per això, el dia 9 d'abril del 2003, a la sala d'actes de l'Espai CIEMEN, Rocafort 242 bis, la Plataforma per la Llengua va presentar als mitjans de comunicació les conclusions de l'estudi titulat "El català als Telèfons mòbils a partir dels usuaris", realitzat a partir d'enquestes a més de 400 usuaris de mòbils que s'han dirigit a la Plataforma per la Llengua expressant les dificultats i incidències en l'ús del català en aquest tipus de telefonia. A la vegada insta a totes les empreses que no proporcionen un ús normal del català en els diferents serveis, tant operadores com fabricants de mòbils, a normalitzar la presència del català el més aviat possible.

En l'estudi es detallen, entre d'altres, els següents aspectes: - Ús del català per part de les marques fabricants de telèfons mòbils en comparació amb diverses llengües, tot fent evident el greuge comparatiu que el català pateix. - Dificultats per part del client en l'ús del català dels principals operadors de telefonia mòbil. - Observacions i incidències dels usuaris. - Conclusions i propostes de la Plataforma per la llengua per normalitzar el sector. Entre d'altres coses es plantejarà, que, malgrat a nivell teòric algunes empreses poden oferir el català com a opció idiomàtica, a la pràctica el client que els ha de menester pateix desavantatges i inconvenients.

• Google+