ArRelats. Recull de lletres d'arreu del món.

Avui, per celebrar el Dia Internacional de la Llengua Materna, la Plataforma per la Llengua presenta la publicació ArRelats, un recull de propostes literàries de persones d'origen nouvingut que, per primera vegada, han pogut publicar en llengua catalana.

La publicació arRELATS vol simbolitzar que la llengua catalana i la comunitat lingüística que la formen són oberts a la diversitat. Una diversitat que es materialitza amb nous parlants, que l'enriqueix i l'amplia. Aquest recull d'escrits ens mostra que, a més de parlants, el català també guanya escriptors, perquè després del primer pas que implica arRELATS, molts dels qui ens han prestat un text ja s'han llençat a escriure en aquesta llengua.

Per acompanyar aquest projecte, hem realitzat un vídeo que presenta alguns dels autors que han col·laborat amb el llibre arRELATS, un projecte que aplega propostes literàries de persones d'origen nouvingut que, per primera vegada, han pogut publicar en llengua catalana. Al llibre, els textos, hi són en la llengua respectiva d'origen i traduïts al català. En total en són dotze, entre poesies, relats i cròniques, escrits en anglès, italià, romanès, castellà, xinès, guambià, quítxua, àrab, filipí, polonès, urdú i portuguès. Cada peça va acompanyada d'un dibuix original fet per l'il·lustrador Ulldistret. Podeu descarregar-vos el llibre sencer en format pdf aquí.