Not铆cies ← Altres not铆cies

3.500 alumnes franjolins reben les agendes escolars en catal脿

La Plataforma per la Llengua valora positivament que les agendes hagin arribat a tots aquests alumnes gr脿cies a la col·laboraci贸 de les entitats del territori, i lamenta la manca de di脿leg i escolta del govern d'Arag贸.

L'alumnat de les escoles de la Franja ha rebut molt positivament les Agendes de la Terra, un material educatiu i pedag貌gic editat en catal脿. Les 3.500 agendes repartides, d'un total de 4.000 d'editades -2.000 per als centres de prim脿ria i 2.000 m茅s per als de secund脿ria- representen un pas cap a la normalitzaci贸 del catal脿, la llengua pr貌pia del territori.

El material ha estat editat conjuntament per la Plataforma per la Llengua, el Casal Jaume I de Fraga, el Moviment Franjol铆 per la Llengua, l'Associaci贸 Clari贸 de pares del Matarranya per l'escola en catal脿 i la Diputaci贸 de Lleida. Les entitats promotores lamentem l'actitud oposada del Govern d'Arag贸 envers aquest projecte.

Tot i les repetides propostes de di脿leg encetades des de la Plataforma per la Llengua, el Departament d'Educaci贸 de l'Arag贸 mai ha respost per mirar d'arribar a una entesa. Aquesta postura va arribar fins al punt de vetar aquest material, decisi贸 que van rectificar per la bona acollida de les agendes en els centres educatius i per la valoraci贸 positiva que es va fer de les agendes com a material pedag貌gic, a banda del fet que molts centres del territori no tenien acc茅s a cap agenda escolar gratu茂ta.

Com a organitzadors de la campanya volem agrair p煤blicament la complicitat del col·lectiu docent i de la resta de la comunitat educativa, aix铆 com el treball i la dedicaci贸 de les persones individuals de les entitats de la Franja, perqu猫 les agendes poguessin arribar a mans dels estudiants, que era el nostre objectiu, i que se'n garant铆s el repartiment amb plena normalitat, des del seu comprom铆s amb la llengua i l'educaci贸.

El catal脿 茅s la llengua pr貌pia de les comarques de la Franja, i ha de ser un patrimoni a conservar per part dels pares, les mares, les escoles i l'Administraci贸. Que els nens i nenes facin servir una eina pedag貌gica en catal脿, en el seu dia a dia, 茅s una manera necess脿ria i bona de dignificar el catal脿 a l'脿mbit educatiu de la Franja de Ponent.

• Google+