Notícies ← Altres notícies

La Plataforma per la Llengua denuncia tres infraccions de consum de l'Hotel El Bichet

L'expulsió de sis joves per estar parlant valencià, el 25 d'agost, pel propietari de l'hotel El Bichet, de Dénia (Marina Alta), ha produït la presentació de denúncies dels consumidors, a les quals s'ha sumat la Plataforma per la Llengua.

Les denúncies, adreçades a la Direcció de Comerç i Consum de la Generalitat valenciana, que  té competència sancionadora s'han transferit al Servei de Turisme d'Alacant, que no té funció per fer-hi cap expedient. És per això que tant els clients de l'hotel com la Plataforma per la Llengua demanen la intervenció de la Direcció General de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana.

Manuel Carceller, portaveu de la Plataforma per la Llengua del País Valencià, ha explicat que «el propietari de l'hotel El Bichet dels Poblets va cometre tres infraccions als consumidors: Va negar el full de reclamacions, va negar l'opció de poder parlar valencià i va actuar amb intenció discriminatòria». És per això que la Plataforma per la Llengua demana a la Generalitat Valenciana que inicie un procediment sancionador contra l'hotel per tres infraccions greus. Carceller, portaveu de l'ONG del català, ha declarat que «les sancions estan previstes al capítol II de la Llei 1/2011, de la Generalitat Valenciana, de l'Estatut dels Consumidors i Usuaris».

La Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat ha emés un informe sobre l'ús del valencià en aquest cas, que ha traslladat al Servei de Turisme d'Alacant. Cal recordar que el propietari  de l'hotel El Bichet, de Dénia, en la nit del 25 d'agost, amb gran agressivitat, va anunciar als joves clients que «es trobaven a Espanya, esta és ma casa, i es parla espanyol» en el seu local. Va comminar els joves, en tres ocasions, a parlar castellà, i els va negar el full de reclamacions per a deixar constància dels fets. L'empresari va respondre expulsant-los del local.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin