Òscar Escuder demana a la UE que no deixi 50 milions de persones com a ciutadans de segona

La presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha presidit aquest dissabte la inauguració de la IV Assemblea General d'ELEN, que durant tot el dia organitza la Plataforma per la Llengua a l'Estadi del Futbol Club Barcelona. Forcadell ha destacat que "la pluralitat lingüística és una riquesa que cal mantenir, teixir i posar en valor". Per la seva banda, el president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, ha recordat que el català, tot i ser una llengua amb 10 milions de parlants, es troba minoritzada per l'estat espanyol i per la UE, que no el reconeix.

Òscar Escuder ha explicat als assistents que l'ONG del català "defensa la democràcia, els drets humans i la cultura" com a pilars de l'entitat i ha avisat que "si la UE pretén ser una democràcia real, no pot deixar 50 milions de ciutadans com si fossin de segona". El president de Plataforma per la Llengua ha explicat que l'objectiu d'aquesta trobada que es fa a Barcelona és "acordar les mesures necessàries per assolir el respecte per les nostres llengües". A l'assemblea hi participen una trentena d'entitats.

El directiu del FC Barcelona Jordi Moix ha donat la benvinguda dels assistents a les instal·lacions, després de la visita que han fet prèviament al Camp Nou. Moix ha explicat que "des de fa 100 anys el català és la llengua oficial del Barça" en els documents interns d'un club que "sentim que el compromís amb la cultura i el país és un valor intrínsec de la nostra identitat".

Finalment, la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha incidit en què "cada llengua és d'una riquesa cultural única i d'un valor incalculable per a la humanitat". Forcadell ha assegurat que  "Si la Unió Europea vol ser alguna cosa més que una suma de governs estatals, si aspira a constituir un veritable projecte europeu, una Unió de ciutadanes i ciutadans amb un projecte comú, no pot girar l'esquena al reconeixement de la pluralitat, no pot ignorar  la diversitat d'identitats, pobles i llengües del seu territori". També ha agraït a la Plataforma per la Llengua "la seva immensa feina en favor del català", i l'ha encoratjat a que pugui fer també una contribució valuosa dins d'ELEN.

La jornada ha continuat amb la presentació de la Plataforma per la Llengua per part de la membre de l'executiva Rosa de les Neus Marco i amb la taula rodona entre els eurodiputats Josep Maria Terricabras i Jill Evans, que ha moderat el secretari general d'ELEN, Davyth Hicks.