Notícies ← Altres notícies

Mercadona manté la seva negativa a complir la llei mentre no ho faci la resta de la distribució

La Plataforma per la Llengua publica el vídeo complet que mostra l'acció que vam fer a Mercadona el passat 1 de desembre, quan vam ajudar l'empresa a legalitzar els seus productes etiquetant-los en català, tal com estableix la legislació vigent. Mentrestant, l'empresa ha manifestat que no canviarà la seva política, per tant des de la Plataforma per la Llengua creiem que es mantindrà la discriminació als catalanoparlants en el seu etiquetatge.

La Plataforma per la Llengua ha penjat el vídeo complet de l'acció que el passat 1 de desembre va fer al supermercat Mercadona de Sant Cugat del Vallès, en què una quinzena de voluntaris de l'ONG del català van enganxar etiquetes a sis productes de la marca de la cadena amb la informació de consum obligatòria traduïda al català, informació que aquests productes només ofereixen en castellà, un fet que contradiu la legislació. El vídeo recorda que els productes de consum han de tenir l'etiqueta amb la informació bàsica en català, però que, en canvi, només ho compleixen prop d'un 10% de productes. En canvi, les empreses sí que compleixen les més de 150 normatives que obliguen a etiquetar en castellà.

D'altra banda, Mercadona va mostrar interès a reunir-se amb l'ONG del català, fet que es va produir dies després.  La Plataforma per la Llengua va demanar  a la cadena de distribució que compleixi la legislació i etiqueti els seus productes en català. Mercadona va expressar que són conscients del greuge però que no faran cap canvi fins que no s'abordi el tema per part del conjunt de la patronal del sector de la distribució. Fins llavors la informació continuarà sense trobar-se en la llengua pròpia dels territoris de parla catalana. Molts distribuïdors, com Mercadona, infringeixen de manera continuada en les seves marques els articles 128.1 i 211.5 de la Llei 22/2010 del Codi de consum de Catalunya, que assenyalen que els consumidors tenen el dret de rebre les informacions, l'etiquetatge i l'embalatge dels productes de consum en llengua catalana. La infracció es detecta especialment  en cadenes com Carrefour, Lidl, Dia, Alcampo, Aldi, Co-aliment, Hipercor i Supermercats El Corte Inglés, Keisy, Spar, Suma i la mateixa Mercadona. El Codi de consum, juntament amb la Llei de normalització lingüística, són les úniques dues normatives que en l'àmbit de l'etiquetatge preserven per als catalanoparlants uns drets semblants als dels castellanoparlants, protegits a bastament per més de 160 normes impositives del castellà.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin