Fecsa-Endesa es compromet a millorar l’atenció en català després que la Plataforma per la Llengua hagi denunciat discriminacions lingüístiques

Les queixes dels usuaris i un comunicat de la Plataforma per la Llengua en què es denunciaven situacions de discriminació i desatenció als usuaris que van trucar Fecsa-Endesa amb motiu de l'apagada elèctrica el mes d'agost a Barcelona parlant en català, han fet rectificar la companyia elèctrica. L'empresa s'ha compromès a introduir diverses millores per resoldre les mancances detectades.

Segons ha explicat la Secretaria de Política Lingüística a la Plataforma per la Llengua, Fecsa-Endesa s'ha compromès a fer canvis en l'atenció telefònica als usuaris per no ocasionar més discriminacions lingüístiques als catalanoparlants. En aquest sentit, l'empresa ha promès que, en cas que un client expliciti que vol ser atès en català i no pugui ser atès immediatament, prendran nota del seu nom i número de telèfon i un operador contactarà amb ell per ser atès en català. A més, la companyia facilitarà als operadors no catalanoparlants d'un full d'instruccions amb unes frases en català d'ús més habitual. Cal recordar que l'empresa va justificar les desatencions a persones que trucaven en català al fet que, a causa del gran nombre de trucades rebudes després de l'apagada, va desviar part d'aquestes trucades a Saragossa.

Segons ha informat la Secretaria de Política Lingüística, la companyia s'ha compromès també que al setembre valorarà amb més detall les possibles millores en situacions excepcionals com la que s'ha produït aquest mes d'agost a Barcelona.

Nombrosos usuaris de la companyia elèctrica van denunciar, tant a la Plataforma per la Llengua com a les Oficines de Garanties Lingüístiques de la Generalitat, que es van trobat amb situacions de desatenció i discriminació pel fet de dirigir-se en català als operadors telefònics. Així, es van produir des de casos en què el personal de l'empresa no comprenia el català i els obligava a canviar de llengua o els feien tornar a trucar, fins a casos en què l'empresa ha respost per escrit en castellà quan la carta del client havia estat adreçada en català.

Ja llavors, la Plataforma per la Llengua va emetre un comunicat en què va considerar l'afer una falta de respecte als usuaris i als seus drets lingüístics, a més d'una vulneració de la legislació actual. L'organització també va exigir a l'empresa una rectificació urgent. Vegeu el comunicat del passat 9 d'agost.

La Plataforma per la Llengua vol agrair la tasca de les Oficines de Garanties Lingüístiques i de la Secretaria en aquest tema.

• Google+