Not√≠cies ← Altres not√≠cies

Feliu Ventura i Ovidi Montllor a Canet de Mar

El divendres 12 de maig, la Plataforma per la Llengua del Maresme va presentar la novel·la Com un record d'infantesa, de l'escriptor i cantautor xativ√≠ Feliu Ventura.

Feliu Ventura va encetar l'acte explicant-nos com s'havia gestat el llibre, fruit d'un enc√†rrec de l'editorial Sembra arran de la commemoraci√≥ del vint√® aniversari de la mort d'Ovidi Montllor, cantautor, poeta i actor entre molts altres oficis. I √©s que, en aquesta novel·la, l'obra de l'Ovidi i la m√ļsica en general hi juguen un paper transcendental. Aix√≠, a banda de nombroses refer√®ncies a l'obra de l'Ovidi, cada cap√≠tol porta per t√≠tol el nom d'una can√ß√≥ seva. L'altre eix sobre el qual es vertebra el llibre √©s, en definitiva, la reivindicaci√≥ de la mem√≤ria hist√≤rica. I √©s que en Feliu planteja una connexi√≥ entre la Guerra Civil i la dictadura franquista amb la dictadura xilena de Pinochet. En aquest sentit, √©s un llibre dur i cru per√≤ alhora, tamb√© √©s molt dol√ß perqu√® els protagonistes principals s√≥n dos nanos joves, amb els passos propis d'aquesta edat.

En Feliu ens va delectar cantant-nos una versi√≥ preciosa d'Homenatge a Teresa, d'Ovidi Montllor, els primers acords de la qual donen t√≠tol a la novel·la.

L'acte, al qual van assistir una vintena de persones, es va tancar amb un torn de preguntes que va girar al voltant de la literatura i la m√ļsica, de les il·lustracions de la novel·la (de Daniel Olmo) i de la figura de l'Ovidi, l'obra del qual en Feliu ens va interpel·lar a con√®ixer m√©s b√© per tal d'impedir que es converteixi en una icona buida, sense contingut. En aquest sentit, va ser molt clar: cal que les administracions aconsegueixin els drets d'autor de les seves can√ßons per tal que tothom en pugui disposar i siguin patrimoni del poble.

M√©s informaci√≥ a: http://www.canetdemar.cat/entitats/llengua i http://www.facebook.com/plcanet

• Google+