Not铆cies ← Altres not铆cies

La Plataforma per la Llengua sortejar脿 20 entrades per als cinemes Albatexas al festival FesOhCurt! de Nules

L'entitat col·labora amb la segona edici贸 del certamen de curtmetratges en valenci脿 que se celebrar脿 aquest cap de setmana al Teatre Alc谩zar del municipi de Nules (Plana Baixa). Els assistents tamb茅 podran gaudir de l'exposici贸 itinerant 'El valenci脿, al cinema!', que reivindica m茅s pres猫ncia de la nostra llengua en l'脿mbit cinematogr脿fic i audiovisual.

La Plataforma per la Llengua sortejar脿 20 entrades pels cinemes Albatexas de la ciutat de Val猫ncia aquest dissabte al FesOh!Curt, el festival de curtmetratges en valenci脿 que organitza anualment l'Associaci贸 la Corretjola a Nules. Aix铆 mateix, l'entitat posar脿 a disposici贸 dels assistents l'exposici贸 de la campanya #elvalenci脿alcinema, coincidint amb el llan莽ament de la iniciativa. Amb aquestes accions la Plataforma per la Llengua amplia la col·laboraci贸 amb el FesOh!Curt, que tindr脿 lloc els dies 29 i 30 de setembre i l'1 d'octubre de 2017 al Teatre Alc谩zar de la localitat nulera.

Des de la Plataforma per la Llengua al Pa铆s Valenci apostem pel Festival FesOh!Curt ja que creiem que 茅s una iniciativa de gran valor cultural que treballa per la normalitzaci贸 de la llengua en un sector fonamental com 茅s l'audiovisual. La col·laboraci贸 de l'entitat s'emmarca dintre de la campanya #elvalenci脿alcinema, que reivindica veure amb normalitat pel·l铆cules en valenci脿.

Com es va anunciar amb anterioritat, la periodista Am脿lia Garrig贸s i el realitzador Xavier Manzanet representen l'entitat en el jurat del certamen. Garrig贸s lliurar脿 el premi del p煤blic i Manzanet, el guard贸 al millor curtmetratge rodat per menors de 18 anys. De fet, l'obra realitzada per Xavier Manzanet Les veus de la nit, un documental sobre la pres猫ncia de R脿dio Popular de la Plana durant l'intent de colp d'estat del 23 de febrer de 1981, obrir脿 les sessions del festival de Nules.

El festival vol contribuir a la normalitzaci贸 del valenci脿 en el cinema, des d'una perspectiva independent. En el certamen, la llengua dels curtmetratges 茅s el catal脿 (en qualsevol de les seues variants dialectals), o amb subt铆tols en aquesta llengua en el cas del «Premi al millor curtmetratge en altres lleng眉es». En aquesta segona edici贸 del FesOh!Curt s'atorgaran sis premis: premi al millor curtmetratge (guard贸 i 800 €), premi al millor curtmetratge rodat a Nules (guard贸 i 500 €), premi al millor curtmetratge en altres lleng眉es (guard贸 i 500 €), premi al millor curtmetratge de les comarques de Castell贸 (guard贸 i 300 €), premi al millor curtmetratge rodat per menors de 18 anys (guard贸 i 200 €) i premi al millor curtmetratge de vot del p煤blic (guard贸 i 100 €).

• Google+