Not√≠cies ← Altres not√≠cies

Somescola presenta nou manifest per a consolidar i protegir el model educatiu català

La Plataforma Somescola ha presentat el  dec√†leg "Per la consolidaci√≥, protecci√≥ i millora del model educatiu catal√†". Les entitats aplegades sota el paraigua de Somescola han fet una crida a la comunitat educativa i a la societat en conjunt per seguir posant en valor l'√®xit de l'escola catalana davant els atacs rebuts.

La presentaci√≥ ha tingut lloc a la sala d'actes de la biblioteca Tecla Sala de l'Hospitalet de Llobregat i ha comptat amb una √†mplia representaci√≥ transversal de les entitats c√≠viques i del m√≥n educatiu que integren la plataforma. Els representants de les entitats han destacat els principis de democr√†cia i cohesi√≥ social de l'escola catalana, i la professionalitat i comprom√≠s ciutad√† dels qui hi treballen. "Volem enviar un missatge de confian√ßa i tranquil·litat a la comunitat educativa: que segueixi fent la bona feina que ja fan i que configura el nostre model d'escola catalana", ha dit Pilar Gargallo, de la Federaci√≥ de Moviments de Renovaci√≥ Pedag√≤gica.

Les entitats han desmentit el seguit d'acusacions que es llancen contra el model ling√ľ√≠stic i d'escola catalana amb dades i evid√®ncies de recerques existents; en paraules de M√≤nica Nadal de la Fundaci√≥ Bofill: "a Catalunya no existeixen dues comunitats en l'aprenentatge de les dues lleng√ľes oficials". Les entitats han deixat clar que no hi ha cap correlaci√≥ entre l'escolaritzaci√≥ i l'increment de l'independentisme, contr√†riament al que diuen les acusacions d'adoctrinament. Pel contrari, han denunciat la voluntat que aquestes acusacions contenen de promoure la segregaci√≥ dels alumnes per ra√≥ de llengua i d'incidir ideol√≤gicament en una visi√≥ un√≠voca de la identitat i de la hist√≤ria..

"El nostre model d'escola √©s un model comprom√®s amb la cohesi√≥ social", ha dit Rosa Berrio d'USTEC, "i garanteix a tot infant i jove la igualtat d'oportunitats".

A la roda de premsa tamb√© han intervingut el director de la Instituci√≥ Cultural del CIC, Carles Duarte; Georgina L√°zaro, del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya; Abdoulaye Fall, representant de la Coordinadora d'Associacions de senegalesos de Catalunya, qui ha definit el model d'escola catalana com "la clau de la integraci√≥ dels nouvinguts"; Carme Roca, de FAPAC; i Eduard Vallory, president del Centre UNESCO a Catalunya.

• Google+