Notícies ← Altres notícies

Presentació de l'estudi sobre la situació de l'ensenyament del català a adults extracomunitaris

La Plataforma per la Llengua, conjuntament amb la Fundació Jaume I, ha elaborat un estudi, dirigit per un equip de sociòlegs, sobre la situació i l'oferta de l'ensenyament del català als adults extracomunitaris per tal de fer una radiografia del que està succeint en aquests moments amb la nova immigració que arriba al nostre país, quines són les iniciatives que s'han dut a terme des de l'administració, quina efectivitat tenen, i quines són les mancances. Lloc : Òmnium Cultural (Montcada 20). Data: dimarts, 1 de juliol de 2003 Hora: 12h del migdia Intervencions: Jordi Porta, president d'Òmnium Cultural. Andreu Morta, director de la Fundació JaumeI Sònia Llinàs, portaveu de la Plataforma per la Llengua Marta Rovira, directora de l'estudi.

La metodologia que s'ha emprat s'ha basat en la realització d'un ventall molt ampli d'entrevistes que ha permès estudiar dos aspectes fonamentals: 1. quins són els enfocaments en l'ensenyament del català al nostre país, 2. com està estructurada l'oferta de català en la pràctica quotidiana i més enllà dels discursos públics. L'estudi revela, entre altres dades, que cal incrementar considerablement els recursos que es destinen per a l'ensenyament del català als nivells més inicials. L'arribada de persones nouvingudes és contínua, així com també la demanda d'aprendre el català. Tot i que la societat catalana ha mostrat una certa preocupació al voltant l'acollida lingüística a les recents onades de la nova immigració, l'aprenentatge del català a les aules no està assegurat a tothom: al CPNL, en determinades zones de l'àrea metropolitana, hi ha llistes d'espera perquè les cursos que hi ha estan col·lapsats. Al final de l'estudi hi ha un seguit de propostes que poden tenir utilitat en la mesura que siguin recollides i discutides pels responsables públics o ciutadans d'aquest tema.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin