Not√≠cies ← Altres not√≠cies

La Plataforma per la Llengua homenatjarà Ferrer Pastor amb una auca en el centenari del seu naixement

L'obra, que compta amb la col·laboraci√≥ de la Fundaci√≥ Ferrer Pastor i de l'Editorial Denes, l'elaboraran el dibuixant Joan Monta√Ī√©s (Xipell) i el poeta Vicent Jaume Almela. L'entitat repartir√† exemplars de l'auca a les escoles per a promoure el llegat del conegut lexic√≤graf valenci√†.

La Plataforma per la Llengua retr√† homenatge al lexic√≤graf valenci√† Francesc Ferrer Pastor en el centenari del seu naixement. Una auca, elaborada per l'artista gr√†fic Joan Monta√Ī√©s (Xipell) i el poeta Vicent Jaume Almela, recorrer√† les notes biogr√†fiques de l'autor del Diccionari Valenci√† Escolar, un cl√†ssic de l'ensenyament en la nostra llengua. L'obra compta amb la col·laboraci√≥ de la Fundaci√≥ Ferrer Pastor i de l'Editorial Denes, segell fundat l'any 1987 de la m√† del lexic√≤graf. L'entitat repartir√† exemplars a les escoles valencianes amb l'objectiu promoure el llegat de l'escriptor, fonamental per a reviscolar l'√ļs del valenci√† en l'√†mbit educatiu.

Francesc Ferrer Pastor (La Font d'en Carròs, 1918 - València, 2000) va ser un important estudiós del valencià que va dedicar la seua vida a l'elaboració de diccionaris i vocabularis en la nostra llengua. Amb la publicació del Diccionari Valencià Escolar va contribuir enormement a la consolidació del sistema educatiu valencià, amb un total de vint-i-sis edicions publicades. Comptat i debatut, el conjunt de l'obra de Ferrer Pastor constitueix una contribució impagable a la nostra llengua, tant en els moments anteriors a l'aprovació de l'Estatut d'autonomia com després, perquè ha servit de suport a la tasca didàctica de milers de docents de valencià.

Amb aquesta auca la Plataforma per la Llengua vol donar a con√©ixer el llegat del lexic√≤graf a les escoles valencianes. El dibuix de l'obra anir√† a c√†rrec de Joan Montan√©s 'Xipell', autor de les auques de l'escriptor Enric Valor, del republic√† Gaet√† Huguet i de les Normes del 32, entre d'altres projectes. Pel que fa als textos, seran obra del poeta Vicent Jaume Almela; el seu √ļltim poemari √©s Mirall d'atzurs (2017), guanyador del 23√© Premi Miquel Peris i Segarra de Castell√≥ de la Plana.

• Google+