Dissabte vinent torna la Festa per la Joguina en Català

El passeig de Sant Joan de Barcelona (en el tram entre els carrers Mallorca i Rosselló) serà el pròxim dissabte 22 de desembre l'escenari de la quarta edició de la Festa per la Joguina en Català, una jornada lúdica que té l'objectiu de reivindicar, precisament quan s'apropen Nadal i Reis, que les joguines que els infants reben cada any per aquestes dates siguin etiquetades i tinguin les instruccions en la nostra llengua. La festa s'engloba en la campanya "En català, jugues?" de la Plataforma per la Llengua. Per a més informació sobre la festa, entreu en aquest enllaç.

La festa tindrà lloc durant tot el matí del 22 de desembre, i comptarà amb una fira de joguines en català i amb diverses activitats dirigides especialment als més petits: un castell inflable, ludoteques, tallers didàctics (de maquillatge, dibuix, malabars, corones reials, etc), actuacions del grup musical i d'animació La Tresca i la Verdesca i de la rondallaire Sílvia Llorente, jocs mecànics amb Guixot de 8, jocs de pc i la presència de diversos patges reials que recolliran les cartes dels infants per portar-les als Reis Mags.

Més enllà de la festa, la campanya es complementa amb l'edició de prop de 20.000 cartes als Reis que comencen amb el tradicional encapçalament "Estimats Reis Mags d'Orient" i que conclouen amb una petició per als tres Reis: "Poder jugar en català". Les cartes s'han distribuït per escoles, ludoteques, biblioteques, ajuntaments, casals, esplais i botigues d'arreu dels Països Catalans, i també es repartiran durant l'acte del 22 de desembre.

La festa s'engloba en la campanya "En català, jugues?", que té a grans trets quatre objectius: conscienciar les empreses de la importància de tenir en compte la nostra llengua a l'hora de comercialitzar productes orientats als infants en el nostre país; demanar a les administracions una legislació especial pel que fa a la llengua de jocs, joguines, vídeos, videojocs i altres materials dirigits als nens i joves que es comercialitzen a Catalunya; convidar tota la població a tenir en compte la llengua a l'hora de comprar els regals per als més petits; i promocionar i donar a conèixer l'oferta existent en català de joguines.

Per a més informació, entreu aquí.

• Google+