La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat participa en el 4t Dictat Català de Sant Andreu de la Barca

La 4a edició del Dictat Català de Sant Andreu de la Barca es va celebrar el passat 28 de novembre al Teatre Núria Espert. A l'acte, organitzat pel Servei Local de Català municipi del Consorci per la Normalització Lingüística i l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, la Plataforma per la Llengua hi va participar entregant el premi de la modalitat jove

Una cinquantena de persones van assistir a la 4a edició del Dictat Català de Sant Andreu de la Barca al Teatre Núria Espert. D'aquestes, un total de trenta-cinc van decidir posar a prova els seus coneixements de català agrupats en tres modalitats: adults, joves i alumnes dels cursos de català.

L'autora del text triat per al dictat d'enguany fou Maria Aurèlia Capmany, en ocasió del 100è aniversari del seu naixement. El fragment escollit era de l'obra Vés-te'n, ianqui!, i els participants van expressar que l'havien trobat "fàcil" quan, després del dictat i abans de l'inici del comentari de text, el director del Centre de Normalització Lingüística Ca n'Ametller, Marc Piera, els ho va preguntar.

Durant la correcció del dictat, Jordi Milian, de l'Illa dels Llibres, va conversar amb Roser Capdevila, il·lustradora, escriptora i autora de Les Tres Bessones, amb motiu de la publicació del seu llibre autobiogràfic, La nena que volia dibuixar. Capdevila va parlar de les experiències d'infantesa explicades al llibre, d'entre les quals podem destacar les anècdotes referents a la seva professora d'escola que va inspirar el personatge de la cèlebre Bruixa Avorrida.

Després de la conversa i l'entrega dels premis -un dels quals es va haver de decidir per sorteig a causa d'un empat a zero errors en el text del dictat i també zero errors en les paraules de desempat- l'acte es va cloure tot convidant els assistents a prendre un tros de coca i una copa de cava.

• Google+