Notícies ← Altres notícies

Aconseguim que el Servei de Sanitat Vegetal utilitze el valencià per a comunicar-se amb els ciutadans

Una queixa feta durant l'estiu ha fet possible que comence a complir-se la legalitat a partir d'octubre

La sol·licitud d'expedició del carnet de professional de productes fitosanitaris del Servei de Sanitat Vegetal de la Conselleria d'Agricultura de la Generalitat Valenciana, amb seu a Silla, no permetia saber en quina llengua un ciutadà volia rebre la informació. De fet, ni tan sols es contestava en valencià a les peticions de la ciutadania iniciades en la mateixa llengua.

Aquella situació era contradictòria amb l'Estatut d'Autonomia valencià i la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, sobre el dret a rebre resposta en valencià en una actuació administrativa.

Durant l'estiu, vam rebre una queixa per este fet i, en un parell de mesos, el Servei de Sanitat Vegetal ha rectificat. Finalment la sol·licitud d'expedició del carnet professional de productes fitosanitaris és en forma bilingüe i, per tant, inclou la informació administrativa en valencià.

En opinió de l'ONG del valencià, es tracta d'un bon exemple de la necessitat de la participació ciutadana en el compliment dels drets lingüístics del poble valencià.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin
  • Whatsapp
  • Telegram