La xerrada sobre El català, llengua comuna omple la sala de l’Ateneu de Cerdanyola del Vallès

El passat 22 de març, la sala de l'Ateneu de Cerdanyola va acollir una xerrada-col·loqui sobre El català, llengua comuna, en la qual van participar Josep-Anton Fernàndez i Montolí, membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, Antonio Baños, periodista, i Ann Sibbles, cerdanyolenca i nova catalanoparlant.

La sala de l'Ateneu de Cerdanyola va fer ple, una setantena de persones van assistir al que va ser el primer acte públic del grup local de la Plataforma per la Llengua a la vila. Josep-Anton Fernàndez va explicar les principals tasques de la Plataforma per la Llengua i va parlar de la campanya d'El català, llengua comuna, i en aquest sentit va defensar el català com a llengua "que et treu l'etiqueta d'immigrant" i et permet convertir-te en un més dins la societat d'acollida.

Antonio Baños va afirmar que per tal d'aconseguir la normalització del català cal tenir un estat, i va afegir-hi que amb la República catalana no caldria que el català fos la llengua oficial perquè seria la llengua de l'escola i l'Administració.

Per la seva banda, Ann Sibbles, nova catalanoparlant, va engrescar el públic a parlar als nouvinguts en català per tal de contribuir a la seva inclusió i al seu aprenentatge de la llengua.

Seguim avançant cap al català com a llengua comuna a Cerdanyola del Vallès!

Si vols participar al grup local de Cerdanyola del Vallès, o en algun altre del Vallès Occidental, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres a plvallesoccidental@plataforma-llengua.cat