Notícies ← Altres notícies

Live Nation, la promotora de concerts més important del món, es compromet amb el català

La companyia, que té seu a Barcelona, assegura que contactarà amb les empreses que venen entrades, com Ticketmaster, perquè tinguin en compte l'ús del català en els seus productes.

Live Nation Entertainment, la companyia líder al món d'esdeveniments en directe i comerç electrònic, fa els primers passos per procurar que el català estigui present als seus productes, tal com estableix la llei a Catalunya.

El conseller delegat de Live Nation, Francisco Martínez, s'ha compromès amb la Plataforma per la Llengua a posar-se en contacte amb les empreses que venen les entrades dels espectacles que promou per tal de resoldre la situació actual d'absència del català en els tiquets. Una d'aquestes empreses és Ticketmaster, que encapçala la venda d'entrades d'esdeveniments i ocupa un dels cinc primers llocs pel que fa al comerç electrònic a tot el món, amb més de 26 milions de visitants únics al mes. En canvi, Ticketmaster, que forma part del grup Live Nation, sí que té el web en català.

Cal tenir en compte que una entrada d'un concert, a efectes legals, és un document que fa referència a la documentació contractual entre empresa emissora i comprador, i la llei així ho contempla. Ho estableix l'article 128.1 de la Llei 22/2010 del codi de consum de Catalunya, que determina que "les persones consumidores, sens perjudici del respecte ple al deure de disponibilitat lingüística, tenen dret a rebre en català les invitacions a comprar, la informació de caràcter fix, la documentació contractual, els pressupostos, els resguards de dipòsit, les factures i els altres documents que hi facin referència o que en derivin".

Per tot això, esperem que Ticketmaster d'ara endavant emeti les entrades en català als clients que així ho desitgin.

Tot i això, des de l'ONG del català lamentem que Live Nation no tingui en compte les nostres peticions d'incloure el català al web ni als cartells dels esdeveniments que organitza. Tal com li vam traslladar al conseller delegat, l'absència del català en aquest dos suports, indefectiblement, desvirtua un dels puntals de qualsevol RSE: la consideració que se li suposa a l'empresa envers l'entorn cultural en què opera, ja que les oficines centrals de Live Nation a l'Estat espanyol són a Barcelona.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin
  • Whatsapp
  • Telegram