Notícies ← Altres notícies

La Plataforma per la Llengua creu que Air Berlin menysprea la llengua catalana i els catalans i anuncia mesures

La Plataforma per la Llengua lamenta profundament les declaracions que el director general d'Air Berlin, el Sr. Joachim Hunold, ha fet a la revista de la seva companyia i en què menysprea la llengua catalana i es burla de les recomanacions del Govern Balear pel que fa al tracte lingüístic que hauria de tenir l'empresa. En aquest sentit, la Plataforma per la Llengua vol manifestar les següents consideracions:

  1. El senyor Joachim Hunold va molt més enllà de les responsabilitats que té com a empresari quan fa tot tipus de valoracions polítiques referents a Catalunya i a les Illes Balears i als seus governs, que no accepta com a legítims i posa en dubte les seves actuacions. I allò més greu: la vinyeta, insultant per als pobles balear i català, que apareix a l'Air Berlin Magazine. Podem afirmar sense embuts que el magazine d'Air Berlin ratlla la xenofòbia.
  2. Sobta encara més aquesta mena de declaracions si tenim en compte que Alemanya és un país democràtic i compromès amb el projecte europeu de la diversitat cultural i lingüística i amb els drets humans i amb la democràcia. Amb el tracte mostrat d'Air Berlin cap a catalans i balears, és evident que maltracta una part important dels seus clients. Tampoc no s'entén que Air Berlin consideri que el català no ha de ser emprat a la seva companyia, però en canvi no diu res respecte el danès, el finès o el noruec, llengües menys parlades que el català. És evident que la política empresarial d'Air Berlin és contradictòria perquè no té la mateixa consideració per a tothom, a més d'obviar que el català és una llengua rendible comercialment, com diuen força estudis.
  3. La Plataforma per la Llengua enviarà, en els propers dies, una carta al president de la Generalitat de Catalunya, Sr. José Montilla, una carta al president del Govern Balear, Sr. Francesc Antich, i una carta al Síndic de Greuges de Catalunya, Sr. Rafael Ribó, en què protestarà davant el maltractament i les injúries d'Air Berlin i demanarem que preguin mesures per evitar que aquests fets es repeteixin.
  4. La Plataforma per la Llengua també enviarà una altra carta a Air Berlin demanant una rectificació. Els usuaris de la companyia poden tenir presents altres opcions que s'adeqüin molt més als criteris de responsabilitat social vers l'usuari. Entre d'altres coses, demanarem a Air Berlin que no interposi les ideologies polítiques davant els interessos comercials i la responsabilitat social de la companyia. 
  5. Finalment, la Plataforma per la Llengua facilitarà mitjançant el seu web la informació necessària per tal que els ciutadans i ciutadanes que ho vulguin puguin expressar la seva queixa a l'empresa.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin