Notícies ← Altres notícies

Més de 15.600 persones ja s'han queixat a Air Berlin a través del web de la Plataforma per la Llengua! Encara no has enviat la teva queixa?

Més de 15.600 persones s'han queixat ja a Air Berlin pels seus dèficits lingüístics i pel seu menyspreu al català a través de la web creada per la Plataforma per la Llengua, www.plataforma-llengua.cat/airberlin. La Plataforma per la Llengua va posar en marxa la campanya, a través de la qual tothom que ho vulgui pot emetre una queixa personalitzada a la direcció de l'aerolínia, com a reacció a les declaracions que el director general de la companyia aèria, el Sr. Joachim Hunold, va expressar a la revista de l'empresa en què menyspreava la llengua catalana i es burlava dels catalans. Per a més informació sobre la campanya i per a emetre la vostra queixa, cliqueu sobre l'enllaç.

La Plataforma per la Llengua va posar en marxa diverses accions com a reacció a les declaracions del Sr. Joachim Hunold. Apart de la web, l'organització ha enviat una carta al president de la Generalitat de Catalunya, Sr. José Montilla, una altra al president del Govern Balear, Sr. Francesc Antich, i una tercera al Síndic de Greuges de Catalunya, Sr. Rafael Ribó, on lamenta el maltractament i les injúries de la companyia aèria i es reclama a les tres personalitats que prenguin mesures per evitar que aquests fets es repeteixin. També s'ha enviat una carta a Air Berlin demanant una rectificació urgent i que inclogui el català als serveis de la companyia.

De fet, la companyia aèria Air Berlin és una anomalia dins del sector pel que fa a un mínim respecte per la llengua catalana. Hi ha diverses companyies que tenen vols a Alemanya i que, tot i que no utilitzen de manera suficient la llengua catalana a l'empresa, sí que la tenen present, per exemple, a la pàgina web. Aquestes companyies són: Click Air (web en 5 llengües; les altres 4 tenen més parlants que el català), Ryanair (web en 23 llengües), Easyjet (web en 18 llengües) i Spanair (web en 6 llengües). També opera a Alemanya i a Catalunya, Illes Balears i País Valencià, però sense vols directes, American Airlines, que també té la web en català. Podríem citar més companyies que inclouen el català a la pàgina web i que tenen altres destins que no són Alemanya, com ara Vueling (web en 9 llengües, entre les quals català, basc i gallec), Air Europa o Bmibaby.

Air Berlin té el lloc web en 13 idiomes, quatre dels quals amb igual o inferior nombre de parlants que el català (danès, finès, suec i txec), però en canvi obvia el català. A més, cal tenir en compte que Air Berlin té 3 hubs, dos a Alemanya i un a l'aeroport de Son Sant Joan de Palma (Mallorca), que serveix per enllaçar vols procedents d'Alemanya i l'Estat espanyol. Per tant, és evident que el català hauria de ser una de les llengües importants de la companyia, ja que opera a Alacant, Barcelona, Eivissa, Maó, Palma i València. Air Berlin és la primera companyia de l'aeroport de Palma en número de vols (supera Iberia).

La Plataforma per la Llengua lamenta profundament les declaracions del Sr. Joachim Hunold, que considera que ratllen la xenofòbia, i que van molt més enllà de les responsabilitats que té com a empresari, ja que no accepta com a legítims els governs de Catalunya i les Illes Balears que critica. No entenem que Air Berlin consideri que el català no ha de ser emprat a la seva companyia, però en canvi no digui res respecte el danès, el finès o el noruec, llengües menys parlades que el català. És evident que la política empresarial d'Air Berlin és contradictòria perquè no té la mateixa consideració per a tothom, a més d'obviar que el català és una llengua rendible comercialment, com diuen força estudis.

Vegeu el comunicat de la Plataforma per la Llengua sobre Air Berlin.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin