Famílies de Ciutat Meridiana aprenen català per tenir més oportunitats laborals

La recerca de feina ha estat el fil conductor dels tallers de l'Escola Ferrer i Guàrdia, impulsats pel Pla d'Actuació Lingüística a Ciutat Meridiana de Plataforma per la Llengua

El curs vinent s'oferirà la continuació d'aquesta activitat amb el nivell A2 i es tornarà a oferir també el nivell A1 per a nous aprenents

Plataforma per la Llengua dona per acabats, amb el final del curs 2020-2021, els dos tallers de català útil per a famílies de l'Escola Ferrer i Guàrdia de Ciutat Meridiana. La dinamització dels tallers ha anat a càrrec d'una voluntària de l'entitat i mestra de la mateixa escola, que des del mes de març ha impartit els tallers a pares i mares dels alumnes del centre.

Els tallers d'enguany han tingut com a fil conductor la recerca de feina: s'ha proporcionat tota mena d'eines i recursos pràctics i teòrics a les famílies per tal d'afrontar aquestes situacions amb un mínim domini de la llengua catalana. L'objectiu principal ha estat ensenyar als aprenents expressions quotidianes i frases senzilles que els permetin interactuar en situacions comunicatives bàsiques i s'ha treballat principalment el desenvolupament de la competència oral.

Durant tot el taller s'ha estat en contacte amb el Consorci per a la Normalització Lingüística de Nou Barris per fer una prova de nivell, que, un cop superada, ha evidenciat un gran avenç de tot l'alumnat.

Tant la dinamitzadora voluntària com l'escola estan contents amb els bons resultats dels tallers i la bona acollida que ha tingut entre les famílies. Això ha fet que per al curs vinent es programi la continuació d'aquesta activitat amb el nivell A2 i es torni a oferir també el nivell d'A1 per a nous aprenents, amb l'objectiu que més persones tractin de conviure amb normalitat amb una llengua que també és la seva.

Inicialment, les divuit persones apuntades al taller es reunien dues tardes la setmana de manera telemàtica fins que finalment la situació sanitària els va permetre reunir-se presencialment. A més a més, el mateix centre ha posat a disposició de les famílies un servei de canguratge gratuït, ja que les classes eren en horari extraescolar. Aquesta iniciativa ha estat molt ben rebuda pels participants i gràcies a això s'ha aconseguit una alta assistència al taller.

El taller tenia programades sortides per l'entorn del barri i a altres indrets de Barcelona, però en aquesta ocasió no ha estat possible dur-les a terme. L'objectiu és reprendre aquestes activitats el curs vinent, perquè els aprenents s'han mostrat predisposats a posar en pràctica els continguts apresos en aquests entorns tan propers.

Aquesta activitat s'ha dut a terme en el Pla d'Actuació Lingüística a Ciutat Meridiana, el qual vol facilitar la incorporació de la llengua catalana als diferents espais del barri i apropar el català i noves perspectives als veïns del barri com a eina de cohesió social.