Notícies ← Altres notícies

Aconseguim que Taurus incorpori el català a la web i als manuals dels productes

El principal productor de petit electrodomèstic de Catalunya ha adoptat el compromís amb la llengua perquè Plataforma per la Llengua va incidir en el compliment de les seves obligacions lingüístiques  

Taurus se suma a empreses com Epson o HP, que ja incorporen la llengua catalana en els manuals de centenars de productes

Plataforma per la Llengua ha aconseguit que l'empresa de l'Alt Urgell, Taurus, hagi incorporat el català com a opció lingüística en els manuals d'ús dels seus productes, com també a la pàgina web. 

El 2019 l'ONG del català va començar les gestions amb l'empresa d'electrodomèstics perquè va detectar que no incloïa la llengua catalana a la interfície web i que tampoc no proporcionava manuals d'ús en aquesta llengua. A l'octubre del 2020 Taurus va fer el pas i va incloure el català a la pàgina web, però no ha estat fins aquest 2021 que els manuals dels productes, tant a la web com al mercat, ja es poden consultar en català. 

Aconseguir la plena normalització lingüística també passa per incidir en el món socioeconòmic i empresarial: Taurus és el principal productor de petit electrodomèstic de Catalunya, amb centre logístic, i la novena empresa per volum de facturació de les comarques de Lleida. 

Tot i que la presència del català a l'etiquetatge i als manuals dels productes electrònics distribuïts a Catalunya continuï sent minoritària, val a dir que darrerament s'ha ampliat la presència de la nostra llengua. Taurus n'és un exemple, però altres empreses com Epson i HP ja incorporen el català als manuals de centenars de productes. A més, empreses com Casio ja tenen el català com a llengua de configuració d'alguns dels seus productes.  

Aquest nou pas a favor de la normalització del català ha estat possible gràcies a la feina de Plataforma per la Llengua, que constantment demana a empreses i institucions que es responsabilitzin lingüísticament, una tasca que és possible gràcies als socis, voluntaris i col·laboradors de l'entitat, que fan el seu petit gest pel català. De fet, "El Català és negoci", la nova campanya de la Fundació Vincle feta en col·laboració amb la Plataforma per la Llengua, es dirigeix principalment a empreses i establiments comercials perquè valorin el potencial econòmic del català i optin per incloure'l als seus productes i serveis. Actualment també està en marxa la campanya del Segell, un distintiu per reconèixer i projectar els productes lingüísticament responsables. 

Cal recordar que fa més de deu anys que el Parlament de Catalunya va aprovar la Llei 22/2010 del Codi de consum de Catalunya. L'article 128-1 recull els drets lingüístics de les persones consumidores, el 211-5, els requisits lingüístics que han de complir les empreses i, més endavant, el règim d'infraccions i sancions corresponent. Amb aquesta llei, va passar a ser obligatori que les dades d'etiquetatge, instruccions, embalatges i manuals dels productes distribuïts a Catalunya, com també les factures i els pressupostos, estiguin com a mínim en català i en el mateix format que la resta de llengües que hi apareguin.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin
  • Whatsapp
  • Telegram