Ampli reconeixement civil i institucional a la campanya "El català, llengua comuna"

La xarxa associativa de la immigració, formada per vint-i-tres associacions, van presentar el passat 17 de juliol l’edició del manifest “El català, llengua comuna” i del vídeo que difon aquest missatge. La presentació va servir com a cloenda de curs d’aquesta xarxa d’associacions, que des de fa quatre anys organitza una sèrie d’activitats durant la diada de Sant Jordi, a Barcelona. La presentació va tenir un ampli reconeixement civil i institucional pel treball de la xarxa d’associacions de persones immigrades i de suport als nouvinguts. El manifest “El català, llengua comuna” destaca la importància del català com a element d’inclusió i cohesió social.

La presentació, celebrada a la sala d’actes de l’Ateneu Barcelonès, va ser presentada per Miquel Strubell i va comptar amb els parlaments de: Abdou Mawa Ndiaye (president de l’Associació Catalana de Residents Senegalesos), Josep-Anton Fernàndez (portaveu de la Comissió de nous parlants de la Plataforma per la Llengua), Àlex Hinno (Comunitat Palestina de Catalunya). A continuació es van llegir fragments del manifest “El català, llengua comuna”, per part d’Elsa Oblitas (Centro Boliviano-Catalan) i Kangyun Xiao (Associació d’Estudiants i Investigadors Xinesos de Catalunya). El pròleg del Manifest, signat per la darrera guanyadora del Premi Ramon Llull de novel·la, Najat El Hachmi, destaca la importància d'utilitzar la llengua del país amb les persones nouvingudes com a forma de reconeixement mutu i de no exclusió.

Finalment es va projectar el vídeo “El català, llengua comuna”, que és un resum de les activitats realitzades per aquesta la xarxa d’entitats durant la diada de Sant Jordi del 2008 i que compta amb entrevistes i imatges d’actuacions. Posteriorment a l’acte, es va servir un pica-pica a l’entrada de Carruatges de l’Ateneu Barcelonès.

La Presentació va comptar amb la presència d’autoritats públiques i representants de la societat civil, com per exemple: Ernest Benach, president del Parlament de Catalunya; Jordi Pujol, president de la Generalitat de Catalunya (1980-2003); Joan Puigcercós, secretari general d'Esquerra Republicana de Catalunya; Francesc Homs, Carles Puigdemont i Pere Aragonès, diputats al Parlament; Joan Tardà, diputat al Congrés per ERC; Oriol Amorós, secretari per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya; Bernat Joan, secretari general de Política Lingüística; Josep Gonzàlez-Cambray, adjunt al secretari per a la Immigració; Alba Castellví, Vice-secretària general de Política Sectorial d’ERC; Enric de Vilalta, Coordinador de l'Àmbit de política lingüística d'ICV; Ferran Mascarell, Vicepresident 1r. de l’Ateneu Barcelonès; Francesc Cabana, Vicepresident 2n. de l’Ateneu Barcelonès; els membres del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua Albert Manent, Isidor Marí, Fèlix Martí (president de l’Opinió Catalana), Jordi Porta (President d’Òmnium Cultural) i Miquel Strubell; Agustí Colominas (President de la Fundació Trias Fargas), Àngel Colom i altres representants d’entitats i de la societat civil catalana.

Entitats convocants:
Asociación de Mujeres Ecuato-guineanas E'Waiso Ipola
Asociación de Profesionales Bolivianos en Barcelona (APBB)
Associació Catalana de Residents Senegalesos
Associació d'Amics del Poble Marroquí (ITRAN)
Associació d'Estudiants i Investigadors Xinesos de Catalunya
Associació de Dones Amazigues Tamettut
Associació de Tallers Afrocatalans (ATAC)
Associació de Treballadors Pakistanesos
Associació de Treballadors Immigrants i Marroquins de Catalunya (ATIMCA)
Centre Cultural Islàmic Camí de la Pau
Centro Boliviano-Catalán