Notícies de Plataforma per la Llengua ← Altres notícies

Els veïns de Gràcia i Sants trien a la Catalapp els cinc establiments comercials amb una millor atenció lingüística

Analitzem a través de la CatalApp, l'aplicació que valora l'estat del català als establiments, dos dels barris més actius de la ciutat

El Bar Resolís, la Llibreria Ona i l'entitat Lluïsos de Gràcia s'imposen a Gràcia, mentre que a Sants ho fan el restaurant Terra d'Escudella, la Taverna La Bauxa i la Granja La Tassa 

La CatalApp és l'aplicació de Plataforma per la Llengua que permet mesurar l'ús de la llengua catalana als establiments del domini lingüístic. Això és possible gràcies als més de 13.000 usuaris que valoren l'atenció lingüística dels establiments comercials i les empreses del seu entorn, tant en el pla escrit com en l'oral i el virtual.

De tot el domini lingüístic, són els barris de Gràcia i Sants, a Barcelona, els que tenen un nombre més gran d'establiments valorats. És per això que, després de publicar l'informe sectorial de les cadenes de restaurants més responsables amb el català, analitzem en aquest cas l'estat de la llengua als establiments d'aquests dos icònics barris barcelonins.

Gràcies a les valoracions fetes pels veïns dels respectius barris al llarg del 2020, hem pogut classificar els cinc establiments comercials que tenen més responsabilitat lingüística. Val a dir que els més valorats han estat principalment restaurants, bars o pastisseries, malgrat que entre la llista finalista dels vint més ben valorats a cada barri en trobem una gran diversitat: des de papereries a bars, passant per restaurants, drogueries i fleques.

El Resolís i Terra d'Escudella, els establiments lingüísticament més responsables

Els veïns de Gràcia han valorat que els establiments amb una millor atenció lingüística del barri són, per aquest ordre, el bar restaurant El Resolís, seguit de la Llibreria Ona, el restaurant Lluïsos de Gràcia, la Bodega Casas i Millan Droguería. Pel que fa al barri de Sants, el rànquing és el següent: l'establiment més responsable lingüísticament és Terra d'Escudella, seguit de la Taverna la Bauxa, la Granja La Tassa, la Pastisseria Mont-rodon i la Pastisseria Casa Vives. 

Les dades extretes per dur a terme aquest rànquing són molt encoratjadores: ens mostren que aquests dos barris gaudeixen d'una bona quantitat de comerços que tenen en compte la llengua catalana en la seva relació amb el client. De fet, si a la CatalApp els usuaris valoren l'atenció oral, escrita i virtual dels establiments comercials i la puntuen entre 0 i 4 punts, els 36 establiments que formen tots dos rànquings aproven en tots els àmbits, la immensa majoria dels quals amb notes superiors al 3 sobre 4. 

La CatalApp, l'aplicació que permet fer un gran mapa de l'estat del català al comerç

En els seus primers quatre anys, la CatalApp ha pogut desplegar un gran mapa de l'estat de la llengua a través de les més de 70.000 valoracions, tant dels comerços que apliquen bones pràctiques com els que tenen mancances pel que fa a la sensibilitat lingüística. L'objectiu és que els consumidors prenguin part en l'acció de defensa del català al mateix temps que poden consumir de forma conscient gràcies a la informació actualitzada dels establiments que respecten la llengua. Aquesta eina pretén fer desaparèixer els casos de vulneracions de drets lingüístics als establiments, de manera que el consumidor vegi respectat el seu dret d'ésser atès en català.

Esperem que aquestes dades esperonin els veïns d'aquests dos barris, els de la resta de barris de la ciutat i els d'arreu del domini lingüístic a continuar utilitzant l'aplicació. En reconeixement als dos establiments que encapçalen les valoracions a cada barri, la CatalApp obsequiarà amb un sopar per a dues persones al Resolís i al Terra d'Escudella al veí de Sants i de Gràcia que hagi emès més valoracions a l'aplicació al llarg del 2020.

Defensa la llengua al teu entorn amb la CatalApp... i fes possible una vida plenament en català!

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin