Llancem un vídeo en català i anglès per desmuntar les excuses de caràcter legal en contra de l'oficialitat del català

L'ONG del català fa públic un vídeo on recull estudis de dos juristes especialitzats en el règim lingüístic europeu per explicar que no hi ha cap mur legal que faci impossible l'oficialitat

L'entitat recorda que el govern espanyol mai no ha qüestionat davant del TJUE les opinions segons les quals per ser una llengua oficial també cal ser una llengua dels Tractats

Plataforma per la Llengua ha llançat un segon vídeo de campanya per l'oficialitat del català a la Unió Europea que té com a objectiu esvair temptacions de presentar una excusa de tipus legal per negar l'oficialitat del català a la UE.

Després d'un primer vídeo de campanya explicant quins són els avantatges de ser una llengua oficial a la UE i els passos a seguir per aconseguir-ho, l'entitat llança un segon vídeo de campanya, quan queden menys de dues setmanes per a la reunió del Consell de la UE, per dissuadir les excuses de caràcter legal a l'oficialitat.

El vídeo cita articles acadèmics dels juristes Eva Ponts i Stefaan van der Jeught per explicar que no hi ha cap precepte legal que obligui que una llengua sigui esmentada als Tractats per poder ser reconeguda com a oficial.

El vídeo, en català i en anglès, posa la responsabilitat al govern espanyol d'explicar a la resta de països de la UE que no hi ha cap mur legal a l'oficialitat i li retreu que mai no hagi sotmès aquesta qüestió al TJUE quan, en ocasions anteriors, es feia servir com a argument per negar l'oficialitat.

• Si vols que continuem treballant per aconseguir l'oficialitat del català a la Unió Europea, fes pinya amb els més de 25.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!