Més d'un centenar de persones omplen la sala d’actes de l’Institut Lluís de Peguera en el primer acte del nou grup local de Manresa

El nou grup local de Plataforma per la Llengua a Manresa comença a caminar amb la xerrada "Parlem del català? Col·loqui sobre l'actualitat i el futur del català a la UE"

L'acte, aquest dimecres al vespre, va comptar amb la participació de Pol Cruz-Corominas, coordinador de la campanya SayYes.cat, i de Conxita Güell, delegada territorial de Plataforma per la Llengua a Catalunya

La primera reunió oberta de voluntaris del grup local de Manresa se celebrarà el dimecres 20 de març a les 19 h a l'espai creatiu Tercer Segona, de la Casa Torrents (ca la Buresa)

Plataforma per la Llengua creix amb un nou grup local a Manresa que es va presentar aquest dimecres, dia 13, al vespre amb un acte que va omplir de gom a gom la sala d'actes de l'Institut Lluís de Peguera. Vora 150 persones van assistir-hi per conèixer en quin estat es troba l'oficialitat del català a la Unió Europea, de la mà del coordinador de la campanya per a fer-lo oficial, Pol Cruz-Corominas, i la delegada de l'entitat a Catalunya, Conxita Güell.

L'acte es titulava "Parlem del català? Col·loqui sobre l'actualitat i el futur del català a la UE" i va servir per abordar les possibilitats que té la llengua per ser oficial a la Unió Europea. Durant l'any passat, Plataforma per la Llengua va impulsar una gran campanya per aconseguir-ne l'oficialitat, aprofitant que l'Estat espanyol assumia la presidència rotatòria del Consell de la UE, però, finalment, no es va aconseguir aprovar. Ara, la lluita per fer que el català sigui oficial a les institucions europees continua, però amb un context diferent i sense la finestra d'oportunitat que suposava aquesta presidència espanyola del Consell. El coordinador de la campanya de l'entitat, SayYes.cat, Pol Cruz-Corominas, va ser l'encarregat d'analitzar la situació. Tot i que inicialment havia de ser un diàleg amb Vicent Partal, director de VilaWeb, finalment, el periodista no hi va poder assistir, forçat per l'actualitat política.

La primera activitat del nou grup local de Plataforma per la Llengua a Manresa

Aquesta conferència serveix per inaugurar les activitats del nou grup local de l'entitat a Manresa. Es tracta del primer grup de voluntaris de Plataforma per la Llengua al Bages, i els impulsors ja treballen per fer-lo créixer tant en voluntaris com en socis. Si bé la situació del català no passa pel seu millor moment, cal organitzar el pessimisme i mobilitzar-se arreu del territori per a defensar els drets lingüístics dels catalanoparlants i fer créixer l'ús social de la llengua, sobretot entre els més joves.

Plataforma per la Llengua fa una crida a tots els manresans sensibilitzats amb la situació lingüística perquè s'hi impliquin i convida tothom a participar en la primera reunió oberta de voluntaris, que tindrà lloc el pròxim dimecres 20 de març a les 19 h al Tercer Segona, un nou espai creatiu de la Casa Torrents (ca la Buresa) de Manresa (plaça Fius i Palà, 1, 3r 2a, Esc. Esq).

• Si vols que continuem treballant per defensar el català a la Unió Europea, fes pinya amb nosaltres: fes-te soci de l'entitat!