Freixenet etiquetarà tots els seus productes en català

Segons ha comunicat Freixenet a la Plataforma per la Llengua en un termini de menys d'un any tindrà tots els seus productes catalans de denominació d'origen etiquetats en català. Això inclou també productes de les marques Castellblanch, Canals i Nubiola, Segura Viudas, Conde de Caralt i René Barbier.

Segons la mateixa empresa començarem a veure el canvi especialment en alguns productes després de l'estiu i de manera més aclaparadora durant el primer trimestre del 2005. Fins ara Freixenet tenia poquíssims productes etiquetats en català, i cap dels més venuts i coneguts de l'empresa. Aquest canvi en la política lingüística de l?empresa i adequació a la Llei és un fet molt positiu per a la normalització del sector. Juntament amb Codorníu, Freixenet és l'altra gran empresa catalana de vins i caves. Segons dades de la Plataforma per la Llengua en l'estudi realitzat el 2003 "L'etiquetatge en català en vins i caves de denominació d'origen", el compliment de la Llei havia augmentat molt entre les empreses del sector. Així, empreses com Bodegues Roqueta, Jaume Serra, Miguel Torres, Parxet i molts d?altres per primer cop havien afegit el català en l'etiquetatge, sovint passant del no-res a la totalitat de la producció. Codorníu havia augmentat sensiblement també la presència del català en molts productes entre ells els més venuts de l'empresa. Freixenet fins ara era l'assignatura pendent en aquest sentit, i una de les poques excepcions en l'adequació a la Llei, i per tant, i tenint en compte el volum de producció d'aquesta empresa, aquesta és sens dubte una molt bona notícia.

• Google+