Notícies ← Altres notícies

La Plataforma per la Llengua Tarragonès i l’Ajuntament de Tarragona editen postals perquè el turistes coneguin el català

Amb aquesta iniciativa, es pretén donar a conèixer la llengua pròpia de Catalunya entre els turistes i internacionalitzar aquesta realitat sovint amagada, sota el lema "Fes turisme a Tarragona i coneix el català". Les postals han estat traduïdes al castellà, l'anglès i el francès.

 

Sota el lema "Fes turisme a Tarragona i coneix el català", el Servei de Política Lingüística i el Patronat de Turisme de Tarragona, amb la col·laboració de la Plataforma per la Llengua, han editat aquestes postals destinades a les persones que visitin la ciutat. Són petits vocabularis visuals, amb dibuixos de diferents indrets de la ciutat i els noms de cada cosa escrits en català. Se n'han fet tres models. El primer, ambientat a la plaça de la Font, retrata les festes tradicionals de Tarragona; el segon, de la plaça del Fòrum, representa un dia de mercat, i el tercer, del carrer Major amb la Catedral de fons, mostra la vida quotidiana de la ciutat. L'autor dels dibuixos és el jove tarragoní Octavi Torné.

Segons Rosa Rossell, consellera de Política Lingüística, "es tracta d'una iniciativa per donar a conèixer a les persones que visitin Tarragona que aquí es parla una llengua que potser no coneixen". Rossell també ha destacat la col·laboració entre el Servei de Política Lingüística i la Plataforma per la Llengua en aquesta iniciativa: "És fruit de la bona entesa que es va iniciar amb l'organització conjunta d'un estand al Parc de Nadal i que esperem que continuï durant molt de temps. La col·laboració entre les institucions i les diverses entitats ciutadanes que treballen per a la llengua és bàsica per assolir objectius comuns". En aquest sentit, ha recordat que recentment el Servei de Política Lingüística ha convocat ajuts destinats a entitats perquè tirin endavant projectes de foment de l'ús de la llengua.

Carles Sanz, gerent del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, ha afirmat que "volem despertar la curiositat als turistes per conèixer coses sobre el català". També ha destacat el paper del Patronat a l'hora de projectar la llengua catalana a l'exterior. Segons Sanz, és lògic que una ciutat que vulgui mostrar la seva personalitat a qui la visita doni a conèixer també la llengua que s'hi parla. "Cal aprofitar la importància que té el turisme en tot el conjunt dels Països Catalans. Per això l'activitat turística no ha de quedar al marge de la normalització lingüística", ha declarat.

Per la seva banda, Francesc Marco, de la Plataforma per la Llengua, ha destacat que la internacionalització d'un component bàsic de la ciutat com és la llengua catalana convida al turisme a descobrir el patrimoni cultural i monumental de Tarragona. Així mateix, creu que amb la projecció del català al món s'estan oferint els mitjans necessaris perquè els i les turistes coneguin millor el país que visiten, i ens recordin, per tant, com una societat oberta, acollidora i amb una personalitat pròpia.

Les postals es repartiran en els punts d'informació turística del Patronat de Turisme i la Plataforma per la Llengua les distribuirà en llocs concorreguts per turistes com ara platges i terrasses.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin