Comunicat de premsa de la Plataforma per la Llengua

Resposta de la Plataforma per la Llengua davant de la sentència del Tribunal Constitucional "a demanar la llengua habitual de l'infant en la preinscripció infantil i primària".

La Plataforma per la llengua vol fer les següents consideracions - Convivència Cívica, grup minoritari i marginal, continua treballant per tal de debilitar la llengua catalana, la llengua pròpia de Catalunya i la llengua feble encara en la majoria d'àmbits. - La Plataforma per la Llengua considera que si hi ha vulneració de drets lingüistics, són els referents a la llengua catalana, tal i com demostren les numeroses queixes que a la seu de la Plataforma per la Llengua rebem. - Constata de nou que el marc legislatiu actual és deficitari en la mesura que permet sentències com l'actual i PROPOSA que el nou estatut de Catalunya doti El Parlament de Catalunya i la Generalitat de Catalunya dels mecanismes necessaris perquè tal tipus de sentències no siguin possibles en el marc legislatiu futur. També demana que el català sigui reconegut com a deure, i que es doti a les institucions catalanes de plena sobirania lingüística, això és, de competències excloents i exclusives pel que fa a les matèries de llengua.

• Google+