El dissabte 25 d'octubre Plataforma per la Llengua organitzarà un taller d'assertivitat lingüística que anirà a càrrec de Ferran Suay i Àstrid Bierge de Tallers per la Llengua. Els participants podran escollir inscriure's a una o altre sessió segons les seves necessitats horàries i de localització:
- A les 10.30 h a la seu UGT Illes Balears (carrer Font i Monteros, 8, Palma), a càrrec de Ferran Suay.
- A les 16.30 h al Molí d'en Beió (passeig del Ferrocarril, 79, Manacor), a càrrec de l'Àstrid Bierge.
L'activitat està planificada per a vint participants i durarà tres hores. L'admissió es farà per ordre d'inscripció i és gratuït.
Els objectius d'aquest taller són els següents:
- Conèixer les causes dels hàbits lingüístics predominants entre la població catalanoparlant i els efectes que exerceixen sobre la salut social del català.
- Aprendre i practicar recursos útils per a modificar-los.
- Adquirir competències per actuar sobre els usos lingüístics d'altres persones, des d'una perspectiva estratègica (no basada en la instrucció directa).
- Aprendre a intervenir estratègicament sobre els prejudicis més habituals que afecten la selecció de llengua en els diversos contextos socials.

