Notícies ← Altres notícies

Expulsen un ciutadà del CAP de Drassanes per demanar que l’atenguin en català

Aquest dilluns un jove, RJM, ha estat víctima d'una discriminació lingüística per part de l'administració pública. L'home s'ha dirigit al CAP de Drassanes, a Barcelona, per recollir unes proves i ha estat expulsat del centre quan ha demanat que volia mantenir la conversa en llengua catalana. 

RJM -que són les inicials de l'afectat, que prefereix mantenir discretament la seva identitat- s'ha adreçat al personal sanitari en tot moment en català però quan ha entrat a la consulta li ha demanat a la persona que l'atenia si podrien mantenir la conversa en català. Just en aquest moment, segons el relat de l'afectat, la infermera s'ha sentit violentada i ha fet fora de la consulta a RJM. Seguidament aquest ha omplert un full de reclamacions del mateix CAP per denunciar aquesta actitud de discriminació i per reclamar els seus drets lingüístics. L'afectat s'ha dirigit personalment a la Plataforma per la Llengua, que ha recollit el seu cas per orientar-lo sobre les actuacions jurídiques que pot fer.

L'ONG del català constata que, novament, és a l'administració de Salut on es donen més casos de discriminacions lingüístiques. Així va quedar recollit en l'informe de queixes del 2015, que reflecteix que, amb 15 queixes, les dependències de l'Institut Català de Salut -com ho són els CAPs- són l'administració pública sobre la qual s'han rebut més queixes per aquest tipus de vulneracions.

Des de la Plataforma per la Llengua recordem el dret dels ciutadans i ciutadanes a dirigir-se en català i a ser atesos en la llengua en la qual ens dirigim als funcionaris. Els ciutadans no haurien de veure's en la situació d'haver de demanar que se'ls atengui en català perquè la llei ja preveu que el català és la llengua de les administracions públiques catalanes i que el personal ha de tenir un nivell de coneixement adequat i suficient de les dues llengües oficials.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin