“Soc voluntària perquè estimo la meva llengua, vull que sigui respectada i tingui la consideració que es mereix”

La Txus és voluntària a la Plataforma per la Llengua des de fa un any. Va estudiar Econòmiques. Incansable, emprenedora i optimista, sempre ha estat vinculada al món de l'empresa, sense oblidar el país i la família.

Com vas començar? Què et va connectar amb la Plataforma per la Llengua? Era sòcia des de feia un temps, i al marge tenia clar que quan tingués una mica de temps, volia fer un voluntariat. Una amiga, voluntària des de fa gairebé tres anys, em va posar en contacte amb l'equip que coordina el voluntariat.

Per què la Plataforma per la Llengua? Perquè estimo la meva llengua, vull que sigui respectada i tingui la consideració que es mereix, és qüestió de lluitar per ella en tots els àmbits. Vaig creure que la Plataforma per la Llengua té espais en els quals podria sentir-me útil i còmoda.

Quins valors comparteixes amb la Plataforma per la Llengua? En el pla de valors, tinc una idea clara: "el país creix quan les persones creixen". El centre està en la persona i la projecció que té en la comunitat.

La llengua és transversal i arriba a tots els àmbits: educació, cultura, esport, justícia, comerç... dona sentit de pertinença comunitària i té una funció cohesionadora. No oblidem la diversitat cultural del nostre país i la seva capacitat integradora.

En quins espais participes? El setembre passat va començar a funcionar la territorial del Barcelonès, on participo tant en les trobades del nucli de Barcelona com en els actes que organitzem.

També participo en l'àmbit d'arrelament i cohesió social. Un cop a la setmana, dinamitzo dos grups de conversa, un a l'Indian Culture Center i l'altre per a pares i mares a l'escola Verdaguer del Poble-sec. Aquest darrer el comparteixo amb una altra voluntària de la Plataforma per la Llengua, la Montserrat. És una experiència molt enriquidora.

Caram! Fas moltes coses! Com compagines la teva vida laboral/personal amb el voluntariat? En aquest moment estic prejubilada i disposo de més temps. La meva vida personal i familiar la compagino amb el voluntariat amb molt de gust.

I com t'organitzes amb els teus companys voluntaris? Tenim diferents canals de comunicació: el WhatsApp, les trobades...

Tenim espais per organitzar-nos i també d'altres per a gaudir i compartir, com el lliurament dels Premis Martí Gasull, les parades de Sant Jordi o el Festival Meridiana Rock. Allà coincideixo amb voluntaris de les comissions, etc.

Vols explicar-nos algun moment especial? Sí, és clar! Fa pocs dies, a l'escola Verdaguer es va fer un recital de poesia -A tota veu-, un acte preciós, patrocinat per diferents entitats compromeses com la Plataforma per la Llengua.

Per una vegada, alguns voluntaris ens vam posar en la pell dels nostres companys lingüístics i vam aprendre un poema o un relat en la seva llengua materna. Emocionant, molt intens.

Recomanes afegir-se a l'equip de voluntaris de la Plataforma per la Llengua? I tant! Rotundament sí, la meva experiència és molt positiva, cada dia aprenc coses noves. El compromís m'aporta satisfacció. Ho visc amb alegria i responsabilitat.