Plataforma per la Llengua País Valencià celebrarà la III Trobada de socis i voluntaris a València el 22 d’abril

La Trobada consistirà en una xarrada de David Garrido sobre les actuacions de l'Estat espanyol contra la llengua catalana, un dinar de germanor i la posterior participació en la manifestació de la Diada de les llibertats nacionals del País Valencià per commemorar el 25 d'abril

Plataforma per la Llengua País Valencià celebrarà la III Trobada de socis i voluntaris el dissabte 22 d'abril, a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània (carrer Sant Ferran, 12) de València. La trobada, que té com a lema «Activa't per la llengua», comptarà amb una xarrada sobre les accions de l'Estat espanyol contra l'ús normal de la llengua catalana, impartida per David Garrido, un dinar popular i la participació en la manifestació convocada amb motiu del 25 d'abril per Acció Cultural del País Valencià. Qui vulga participar en la trobada, ha d'inscriure's a través d'aquest enllaç.

La jornada començarà a les 11 h, amb la benvinguda i acreditació dels participants. A les 11:30 h tindrà lloc l'acte principal del dia, la xarrada «Espanya contra el català», impartida per l'historiador i escriptor Josep David Garrido (Alacant, 1965), doctor en història per la Universitat Autònoma de Barcelona, i expert en història medieval, paleografia i diplomàtica.

Posteriorment, a les 14 hores, tindrà lloc un dinar de germanor i de vesprada, a les 17 hores, els assistents es dirigiran cap a la plaça de Sant Agustí, per a sumar-se a la tradicional manifestació de la Diada de les llibertats nacionals del País Valencià, convocada per Acció Cultural del País Valencià, que enguany porta per lema «Horitzó País Valencià». La marxa s'iniciarà a les 18 h, i Plataforma per la Llengua tindrà un bloc propi, amb una pancarta amb el lema «Som 10 milions», en referència a la campanya per la unitat de la llengua.

L'ONG del valencià reivindicarà, una vegada més, la llengua pròpia del país com a eina de cohesió social. L'objectiu de la jornada és compartir els projectes de l'entitat, intercanviar coneixements i generar col·laboració entre les diverses persones que treballen per la defensa i la promoció del valencià.