Els alumnes de dos centres educatius de Sabadell acaben els tallers de rap amb dos nous videoclips

Alumnes de primària de l'Institut Escola Joan Sallarès i Pla publiquen Al barri, i estudiants d'ESO de l'Institut Narcisa Freixas i Cruells, Jove x sempre

Els videoclips han servit per culminar els tallers del cantant de música urbana Nel·lo C que organitza Plataforma per la Llengua al districte sisè de Sabadell, en el marc del Pla d'Actuació Lingüística Integral

Els alumnes de l'Institut Escola Joan Sallarès i Pla i de l'Institut Narcisa Freixas i Cruells de Sabadell han publicat aquest final de curs dos nous videoclips de rap fruit dels tallers organitzats per Plataforma per la Llengua. En el cas del Sallarès i Pla, els alumnes de cicle superior de primària van presentar fa un parell de setmanes el videoclip Al barri, i aquesta setmana, els estudiants de 3r d'ESO del Freixas i Cruells, han presentat el videoclip Jove x sempre, una cançó que inclou fragments del poema Cançó de vell, de Pere Quart.

Tots dos videoclips són el resultat dels tallers impartits pel músic sabadellenc Nel·lo C. En el cas dels estudiants de 3r d'ESO del Freixas i Cruells, el curs passat ja van fer un rap amb el mateix Nel·lo C i els tallers d'enguany partien de l'aprenentatge previ del curs anterior. A més, el videoclip que acaben de publicar ha estat molt especial per als alumnes, perquè l'han gravat amb la col·laboració del Complex de Gent Gran Sant Oleguer.

Els tallers de rap que han permès fer aquests videoclips han estat organitzats per Plataforma per la Llengua a través del Pla d'Actuació Lingüística Integral del districte sisè de Sabadell. Aquesta iniciativa va néixer el 2017 per promocionar la llengua entre les persones nouvingudes del districte, una zona que, per raons històriques, presenta un ús social baix del català.

• Si vols que continuem defensant el català a tot arreu, fes pinya amb els més de 25.000 socis que ja ens donen suport: fes-te'n soci en 3 minuts!