Plataforma per la Llengua ha aconseguit que l'empresa d'autobusos FlixBus incorpori el català a l'aplicació, a les màquines expenedores de bitllets i a la retolació de les instal·lacions de l'Estació del Nord de Barcelona, la seva única botiga física als territoris de parla catalana. L'entitat celebra la predisposició de l'empresa alemanya per adoptar els canvis proposats per l'entitat, i l'agilitat amb què els ha incorporat, per bé que, alhora, fa una crida a la Generalitat de Catalunya perquè vetlli perquè les empreses que s'instal·len a Catalunya tinguin clara quina és la llengua pròpia del lloc. FlixBus, patrocinador de la UEFA Europa League, és l'empresa líder en el transport a baix cost de passatgers per carretera i ofereix rutes de llarga distància a la majoria dels països europeus, i també en altres continents.
L'organització en defensa del català va començar a treballar amb FlixBus ara fa un any, per demanar-li que incorporés el català a tots els elements que encara l'excloïen. Excepte el web, que sí que tenia versió en català, la llengua tenia una presència residual en la majoria d'àmbits. D'aleshores ençà, la companyia ha anat incorporant progressivament el català a tot arreu i convertint-lo en l'única llengua d'alguns dels elements. Així, ara ja són en català la normativa interna (en què consten els drets dels passatgers i les condicions de reserva), el rètol del servei, la pantalla d'arribades i sortides dels autobusos a l'Estació del Nord, i tant la retolació de la màquina expenedora de bitllets com el sistema operatiu. A la màquina, la llengua predeterminada és, de fet, el català. Pel que fa a l'aplicació, el català s'ha convertit en la 25a llengua en què s'ofereix.
-
Defensa els drets lingüístics amb nosaltres: fes-te soci de Plataforma per la Llengua en 3 minuts!
L'entitat agraeix que la predisposició de FlixBus hagi estat total i celebra que les converses hagin estat tan àgils i hagin arribat a bon port. Ara tant l'aplicació com el web ja es poden consultar en català, s'ha normalitzat el paisatge lingüístic de la seva seu a Barcelona i als consumidors catalanoparlants ja se'ls garanteixen els mateixos drets que als parlants d'altres llengües.
La importància del català per a les empreses internacionals a l'hora d'introduir-se als territoris de parla catalana
Plataforma per la Llengua celebra aquest avenç, i reivindica que el català ha de ser la llengua principal de totes les empreses que operen als territoris de parla catalana. En aquest sentit, les organitzacions haurien d'entendre que el català és indispensable per relacionar-se amb els consumidors catalanoparlants i que sense la llengua no hi pot haver un bon servei.
L'entitat en defensa del català treballa des de fa anys per acompanyar les empreses internacionals, com és el cas de FlixBus, a l'hora de localitzar els seus serveis, i perquè entenguin la importància del català. En aquest sentit, també fa una crida a la Generalitat de Catalunya perquè augmenti els esforços en aquesta missió, i perquè cap empresa internacional que s'instal·li a Catalunya ho faci sense tenir en compte el català.