31 de maig, el repte!

Hem aconseguit el #repteCocacola i hem reunit més de 40.000 llaunes per l’etiquetatge en català! Gràcies a tots per participar-hi!

157

Ja podeu veure el vídeo-crònica de l’acte amb els comentaris d’algunes personalitats que van venir a posar la seva llauna com la Carme Forcadell, la Muriel Casals, en Joel Joan, l’Oriol Amorós…

JA TENIM LES 20.000 LLAUNES!

Però encara en volem més! El 31 de maig, vine a posar la teva llauna per l’etiquetatge en català!

Ja pots veure el vídeo del #repteCocacola!

Participa en el dibuix del mosaic per l’etiquetatge en català! L’acte serà presentat per l’actor Jordi Martínez. Hi haurà tallers, xerrades i un concert de cloenda a càrrec de Titot i David Rosell, de Brams.

Vols col·laborar en el muntatge del mosaic? Envia’ns un correu a participacio@plataforma-llengua.cat

PROGRAMA:

Plaça Catalunya de Barcelona, 31 de maig de 2014

9.00 h

Inici de la col·locació de llaunes

10.00 h

Obertura de l’acte a càrrec de Jordi Martínez

11.00 h

Obertura dels tallers de reciclatge: manualitats amb llaunes etiquetades en català

11.00 h

Xerrada a càrrec d’Albert Castellón (Cerveses Moritz)

12.00 h

Xerrada a càrrec de Xavier Albertí (Embotits La Selva)

13.00 h

Col·locació de l’última llauna del mural

13.00 h

Parlament a càrrec del president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder

13.10 h

Concert a càrrec de Titot i David Rosell

14.00 h

Cloenda

Què és el repte Cocacola?

repte

La plaça de Catalunya de Barcelona serà, el 31 de maig de 2014, l’escenari del #repteCocacola. Aquesta acció massiva organitzada per la Plataforma per la Llengua pretén aplegar 20.000 llaunes buides de Coca-cola amb l’objectiu d’aconseguir estendre l’etiquetatge en català entre les empreses, agafant l’exemple d’una de les multinacionals que, malgrat etiquetar els seus productes en llengües molt menys parlades, ha ignorat des de sempre el català, Coca-cola. Per això, l’acció demanarà a aquesta marca que incorpori la nostra llengua en els seus productes, formant amb les llaunes recollides un mosaic a  terra amb la demanda “ETIQUETEU EN CATALÀ!!!”

El 12 de desembre de 1993, ara fa 20 anys, va tenir lloc una acció molt similar que es considera el primer acte de la Plataforma per la Llengua i, que va donar lloc a la seva fundació: en aquella ocasió van ser 15.000 les llaunes que van omplir la plaça Catalunya demanant l’etiquetatge en català. Ja llavors l’acció pretenia persuadir la multinacional que incorporés el català en l’etiquetatge de les seves begudes distribuïdes als territoris de parla catalana. Vint anys després, la Plataforma per la Llengua pot vanagloriar-se d’haver contribuït a fer que el mapa del català sigui molt diferent, i que moltes empreses de tots els àmbits ja incloguin la llengua catalana, però Coca-cola continua sense incorporar el català en les seves etiquetes. Per això, es vol repetir aquesta acció i superar-la, amb l’objectiu clar que l’empresa, aquest cop sí, decideixi etiquetar de manera regular els seus productes també en llengua catalana.
Read more about ap calc integrations comments test again paper writing service subject art history rating 0 no votes yet socialtags propeller aircraft education 10/17/12 adminchris`s dashboard course-notes.